۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 950
کد خبر: 83386043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳۰۲ واقعه تولد در زنجان ثبت شد

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۱
کد خبر: 83386043
۴۳۰۲ واقعه تولد در زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - بر پایه آمار ثبت شده در فصل بهار سال جاری ۴هزار و ۳۰۲ واقعه تولد در این مدت در استان زنجان گزارش شد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طی این مدت تعداد موالید دختر ۲ هزار و ۱۸۳ واقعه و تعداد موالید پسر ۲ هزار و ۱۱۹ واقعه بوده است.

سید علی شفیعی با بیان اینکه فرهنگ نوزاد آوری باید در بین خانواده‌ها گسترش یابد، افزود: آمار ولادت استان به طور میانگین در این مدت روزانه ۴۶ واقعه بوده است.

وی با بیان اینکه اینکه تعداد موالید روزانه استان زنجان در سال ۹۶ به طور متوسط ۵۶ واقعه ولادت بود، اظهار داشت: سال گذشته ۱۸ هزار و ۴۹۷ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسید.

شفیعی با اشاره به اینکه سامانه‌های ثبت آنلاین و به روز ثبت احوال باعث تسریع در عملکرد این اداره کل شده است، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۰۰ درصد این واقعه‌ها در مهلت قانونی ثبت شده که آمار مطلوبی در این حوزه محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به نسبت جنسی موالید در استان اشاره و تاکید کرد: در این مدت به ازای هر ۱۰۰ دختری که متولد شد، ۹۷ نوزاد پسر چشم به دنیا گشودند.

شفیعی افزود: سال گذشته ۴ هزار و ۹۶۵ واقعه وفات در استان زنجان رخ داده که این واقعه در فصل بهار امسال یک هزار و ۱۵۳ مورد بوده است، همچنین به طور میانگین در این مدت روزانه ۱۲ واقعه فوت دراستان به ثبت رسیده است

وی به سه عامل عمده مرگ و میر در استان اشاره و تاکید کرد: بیماری‌های عروقی و قلبی با ۴۲.۲ درصد، مشکلات دستگاه تنفسی ۱۰ درصد و سرطان‌ها و تومورها ۱۱.۵ درصد از مهمترین عوامل مرگ و میر در استان زنجان به شمار می‌روند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به ممنوعیت استفاده از کارت ملی های کاغذی قدیمی اشاره و اظهار داشت: هیچ دستگاهی از ابتدای خرداد امسال حق خدمات دهی به ارباب رجوع با کارت‌های قدیمی را ندارد.

به گزارش ایرنا، سال ۹۶ آمار ولادت ۲۰ هزار و ۱۸۵و اقعه بوده که نسبت به سال گذشته این آمار بیشتر است.

۳۲۱۶/‏۳۰۸۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha