۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85247666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار و ۸۲۱ واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۸۲۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.

مهدی ژاله‌چیان روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از کل وقایع ولادت ثبت شده سه هزار و ۵۸۶ مورد نوزاد دختر است، اظهار داشت: امسال همچنین ولادت سه هزار و ۲۳۵ نوزاد پسر به ثبت رسیده است.

وی در ارتباط با ولادت‌های چندقلوزایی ثبت شده در استان نیز خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای ثبت شده ولادت‌های حاصل از چند قلوزایی در این مدت ۱۰۰ دوقلو و ۲ مورد سه قلو بوده است.

ژاله‌چیان با بیان اینکه میانگین سنی مادران در ثبت ولادت ۲۹.۹ سال بوده است، گفت: بیشترین گروه سنی مادران در ثبت ولادت بازه ۲۴ تا ۳۰ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تعداد ۲۲ نفر از پدران بالای ۵۵ سال زنجانی در ۶ ماهه اول سال جاری صاحب فرزند شده‌اند.

وی با بیان اهمیت و جایگاه ثبت احوال در پاسخ دهی سریع به استعلامات از طریق پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به معرفی درگاه الکترونیکی هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) افزود: سامانه سهیم ثبت احوال در راستای تسریع و تسهیل در امور خدمات رسانی به مردم طراحی شده است و افراد می توانند با نصب اپلیکیشن آن بر روی موبایل خود خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha