۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83386645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۰ زائر مهابادی امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند

مهاباد- ایرنا- مدیر کاروان حج تمتع مهاباد گفت: امسال ۱۶۰ نفر زائر اهل‌تسنن از این شهرستان در قالب یک کاروان به مناسک حج تمتع مشرف می‌شوند.

شیرکو سالک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زائران روز هشتم مرداد سال جاری مصادف با ‏۲۷ ذیقعده ‏از فرودگاه ارومیه در قالب یک پرواز به مقصد شهر جده عربستان اعزام شده و‬ پس از آن با حضور در مکه و انجام مناسک حج به مدینه اعزام می شوند.

وی ادامه داد: در بین حجاج مهابادی ۸۳ نفر مرد و ۷۷ نفر زن وجود دارند که به همراه ۶ عامل کاروان از جمله مدیر کاروان، ۲ نفر عوامل اجرایی، ۲ نفر روحانی و یک معینه کاروان به خانه خدا مشرف خواهند شد.

«سالک» در خصوص سهمیه خانواده شهدای منا و ارج نهادن به مقام آنان نیز بیان کرد: ۱۷ سهمیه حج امسال به خانواده این شهدا اختصاص یافت که در کاروان امسال حضور دارند.

مدیر کاروان حج تمتع مهاباد با اشاره به اینکه هم‌اکنون کلاس‌های آموزشی و بهداشتی برای زائران در حال برگزاری است، اضافه کرد: ۱۲ کلاس آموزشی برای حجاج در نظر گرفته شد که تاکنون ۹ کلاس به اتمام رسیده است و در طول سفر نیز خدمات آموزشی دیگری به آنان ارایه خواهد شد.

وی اظهار داشت: موسم حج امسال با اوج گرما مقارن شده و در جلسات مختلف به زائران آموزش داده می شود تا در چنین شرایطی چگونه رفتار کنند.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان سفر حجاج و اقامت آنان در مدینه منوره و مکه مکرمه یک ماه خواهد بود، بیان کرد: روز هشتم شهریور سال جاری / ‏۲۸ ذیحجه / ‏پرواز برگشت از جده به فرودگاه ارومیه در نظر گرفته شده است.

کل زائران ایرانی حج تمتع امسال ۸۳ هزار نفر است که در قالب کاروان‌های موسوم به «مدینه قبل» و «مدینه بعد» به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که چهار درصد زائران ایرانی حج تمتع امسال را که سه هزار و ۱۱۰ نفر را شامل می‌شود مربوط به آذربایجان‌غربی هستند.

تعداد کاروان‌های حج تمتع امسال از آذربایجان‌غربی نیز شامل ۱۲ کاروان اهل تشییع و ۱۲ کاروان اهل تسنن است که همه آنها «مدینه بعد» هستند.

همه ساله در ماه ذیحجه، آیین‌های حج تمتع برگزار می‌شود.

مهاباد دارای ۲۳۷ هزار نفر جمعیت است.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha