۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۷:۵۴
کد خبر: 83387555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۹ هزار شهروند ابهری به بیماری فشار خون مبتلا هستند

زنجان - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر گفت: با اجرای طرح غربالگری فشار خون، ۹ هزار و ۱۷۵ نفر مبتلا به فشار خون بالا یا مشکوک به آن شناسایی شدند.

کوروش شعبانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح بسیار مهم و موفق که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر اجرا شد تأثیر بسزایی در سلامت جامعه در آینده خواهد داشت.

وی اظهار داشت: جامعه هدف این طرح در شهرستان ابهر شامل ۸۴ هزار و ۸۷ نفر افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی بودند که به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شد.
شعبانی ادامه داد: در شهرستان ابهر ۴۲ هزار و ۲۰۸ مرد و ۴۱ هزار و ۸۷۹ نفر زن بالای ۳۰ وجود دارد که از این تعداد ۶۸ هزار و ۹۸۵ نفر جمعیت شهری و ۱۵ هزار و ۱۰۲ نفر جمعیت روستایی هستند.
وی با قدردانی از همکاری رسانه‌ها در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، خاطرنشان کرد: این طرح توسط ۱۰ تیم سیار، ۵ تیم ثابت، ۱۵ تیم برون شهری و با همکاری هلال احمر در شهرستان ابهر اجرا شد.
این مسئول یادآور شد: قبل از اجرای غربالگری فشار خون در شهرستان ابهر، ۴ هزار نفر مبتلا به فشارخون ثبت شده بود که پس از اجرای طرح بیش از ۹ هزار نفر ثبت شد که نشان می‌دهد ۵ هزار نفر از بیماری فشار خون خود بی اطلاع بودند و این نشان از موفقیت این غربالگری است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر تاکید کرد: افراد دارای فشار خون بالا پس از ثبت در سامانه سلامت جهت درمان از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک باتوجه به میزان فشار خون به صورت فوری، هفتگی و ماهانه پیگیری خواهند شد.
وی عنوان کرد: در سال قبل، ۷۱۶ موردد و در ۲ ماهه اول سال جاری ۹۹ مورد مرگ در شهرستان ابهر اتفاق افتاده است که ۵۰ درصد علت فوتی‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی بود.
شعبانی بیان کرد: با توجه به آمار مرگ میر بر اثر عارضه‌های قلبی و عروقی که دلیل اصلی آن بیماری‌های مانند فشار خون، دیابت و چربی است لزوم اصلاح و سبک زندگی جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود.
۹۵۵۶/‌۳۰۸۸

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha