۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83388001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد خراسان شمالی ۱۷۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال داد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۱۷۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در سه ماهه امسال به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای اجرای ۴۳۱ طرح به افراد متقاضی پرداخت شده است.
وی افزود: از این میزان هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ۵۱ طرح از محل اعتبارات امداد، ۱۱ میلیارد ریال از منابع بانکی برای ۹۰ طرح و ۱۴۵ میلیارد ریال برای ۲۹۰ طرح از محل صندوق توسعه ملی برای مناطق محروم و روستایی بوده است.
الهی راد گفت: تسهیلات اشتغال این نهاد برای راه اندازی طرح‌ها در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدماتی به مددجویان نیازمند ارائه می‌شود.

وی به برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای این نهاد برای شناسایی استعدادها و رشد توانمندی‌های مددجویان در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سال جاری سه هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت بهره‌مندمی شوند.

به گزارش ایرنا سال گذشته در حوزه اشتغال دو هزار و ۳۶۵ طرح اشتغال با اعتباری افزون بر ۷۸۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال به اجرا رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد با کارآفرینان در راستای توانمند سازی مددجویان قرار داد بسته است و آنان با برگزاری دوره‌های آموزشی متقاضان را هدایت شغلی می‌کنند.

الهی راد افزود: تاکنون ۳۳ طرح توسط کارآفرینان شناسایی شده است که از مجموع این تعداد ۱۲ طرح در قالب راهبران شغلی برای اجرا مصوب شده است.
هم اکنون ۳۳ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند.
این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۰۷/‌‬ ۶۰۴۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha