۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۰:۰۲
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83849184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۲ هزار طرح راهبری برای مددجویان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از اجرای ۲ هزار طرح راهبری شغلی برای خانواده‌های مددجوی این نهاد در سال ۹۹ خبر داد.

 مجید الهی راد، شنبه با بیان اینکه این نهاد در تلاش است تا کارآفرینان حرفه‌ای با شیوه راهبری شغلی در سطح استان به کار گرفته شوند، افزود: این اقدام باعث توانمندسازی مددجویان و رفع معضل بیکاری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات این طرح‌ها از منابع داخلی کمیته امداد و تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها پرداخت می‌شود، گفت: پارسال هزار و ۲۲ طرح راهبری شغلی توسط این نهاد در رسته دام سبک، کاشت زعفران و گل محمدی به مرحله اجرا رسید.
وی به تشریح طرح راهبری شغلی پرداخت و گفت: در این طرح، راهبران شغلی در کنار مجریان طرح اشتغال امداد قرار می‌گیرند و مددجویانی که مایل باشند به این زمینه شغلی وارد شوند اعلام آمادگی کرده و پس‌ازآن زیر نظارت راهبر شغلی و نظارت عالی کارشناسان اشتغال کمیته امداد شروع به کار می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی افزود: راهبر شغلی آموزش‌ها را در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهد و اگر برای اجرای طرح به تسهیلات نیاز داشته باشند به همان میزان تسهیلات در اختیار مجریان طرح قرار می گیرد.
الهی راد مهم‌ترین وظیفه راهبران شغلی را در مراحل فروش و بازاریابی عنوان کرد و افزود: راهبران تعهد خرید تضمینی محصولات را بر عهده می‌گیرند تا در فروش و شناسایی بازار محصول به مددجویان مشاوره دهند.

بیش از ۵۹ هزار و ۲۳۷ خانوار با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha