۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۴
کد خبر: 83388682
T T
۰ نفر
سئول انتقال تکنولوژی پیشرفته  ژاپن به کره شمالی را رد کرد

تهران - ایرنا - کره جنوبی امروز( سه شنبه) با رد گزارش رسانه های ژاپنی مبنی بر انتقال تکنولوژی پیشرفته ژاپن از سئول به پیونگ یانگ،خواستار توقف هرچه سریعتر ادعاهای بی پایه و اساس توکیو شد.

خبرگزاری یونهاپ نوشت، «سانگ یان-مو» وزیر صنعت کره جنوبی امروز (سه شنبه) در نشستی خبری گفت که ژاپن باید هرچه سریعتر ااظهارات بی پایه و اساس درمورد سئول را متوقف کند.

این سخنان وی در واکنش به گزارش های رسانه های ژاپنی عنوان شد که سئول را متهم به انتقال مواد شیمیایی وارداتی از ژاپن به کره شمالی و در نتیجه نقض تحریم های آمریکا وسازمان ملل کرده بود.

ژاپن روز پنجشنبه گذشته قوانین صادرات برخی مواد مورد استفاده در نیمه هادی‌ها، نمایشگرهای OLED (ال ای دی ارگانیک) و دیگر محصولات دارای فناوری پیشرفته را محدود کرد.

برخی از این اقلام مانند فلورین که ژاپن آن را مشمول محدودیت صادراتی کرده است از مواد مقاومی محسوب می‌شود که ژاپن ۹۰ درصد تولید آن را در سراسر دنیا در اختیار دارد کارشناسان کره‌ای این حرکت توکیو را باعث ایجاد مشکل برای شرکت‌های کره جنوبی توصیف کرده اند.

کره جنوبی این اقدام ژاپن را نقض آشکار قوانین سازمان تجارت جهانی عنوان کرد و گفت که به این سازمان شکایت می کند.

روابط دیپلماتیک این دو کشور همسایه به دلیل مسائل کار اجباری زمان جنگ جهانی دوم دچار تنش شده است که تهدیدی برای عرضه جهانی تراشه های حافظه و گوشی های هوشمند محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha