به گزارش روز پنجشنبه تلویزیون ژاپن، این موسسه تحقیقاتی با انتشار گزارشی به طور جزئی توضیح می دهد که کره شمالی چگونه با وجود برقرار بودن یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که صادرات کالاهای لوکس به این کشور را منع می کند، آنها را وارد کرده است.
در این گزارش آمده است که در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ میلادی ۹۰ کشور به عنوان منابع تدارک عمل کرده اند و در میان این کالاها، ۸۰۳ خودروی خارجی بود که ۲۵۶ دستگاه از آنها از مارک های ژاپنی بودند.
این گزارش با استفاده از اطلاعات ردیابی حرکت کانتینرها و تصاویر ماهواره ای، مشخص می کند که این خودروها در ماه ژوئن سال گذشته بر یک کانتینر کشتی بارگیری شدند و روتردام هلند را ترک کرد این کالاها از طریق دالیان چین و اوساکای ژاپن به پیونگ یانگ وارد شد.
در این گزارش آمده است که به نظر می رسد دو شرکت در غرب ژاپن در این حمل نقل دست داشته باشند.
این گزارش همچنین می گوید که تحریم های اقتصادی کنونی موثر نبوده است و خواستار اعمال سختگیرانه تر چنین معاملات غیرقانونی می شود.
در همین حال یک شرکت لجستیکی مستقر در اوساکا ژاپن که گفته می شود در قاچاق کالاهای لوکس به کره شمالی دست داشته است، هر گونه قصدی برای نقض تحریم های بین المللی بر ضد این کشور را رد کرده است.
این شرکت به تلویزیون "ان اچ کی" گفت تنها کاری که انجام داده انتقال خودروهای مرسدس بنز از دالیان چین به پوسان کره جنوبی بوده است و نسبت به انتقال این خودروها از آنجا به کره شمالی هیچگونه اطلاعی نداشته است.
گزارش مرکز مطالعات دفاعی پیشرفته آمریکا در حالی است که رسانه های کره جنوبی نیز چند روز پیش با استناد به گزارش های سازمان ملل، ژاپن را به صادرات فناوری های پیشرفته از جمله فناوری های قابل استفاده در موشک های ضد هوایی و تجهیزات راداری به کره شمالی متهم کرده بودند.
نظر شما