۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۰
کد خبر: 83388756
T T
۰ نفر
بینندگان فینال جام جهانی زنان رکورد مردان را شکست

تهران- ایرنا- تعداد بینندگان تلویزیونی جام جهانی ۲۰۱۹ زنان فرانسه با رسیدن به رقم ۱۴.۳ میلیون نفر بیننده، رکورد تعداد بینندگان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ۱۱.۴ مخاطب را شکست.

جام جهانی ۲۰۱۹ زنان در فرانسه که با قهرمانی تیم ملی آمریکا به اتمام رسید و مخاطبان زیادی را نیز به خود جلب کرد، با درخشش ستاره‌ها و اظهارات جنجالی‌شان موجب شکل‌گیری جنبش‌هایی شد که از جمله تازه‌ترین آنها می‌توان به جنبشی موسوم به «دستمزد آنان را بیشتر کنید»، اشاره کرد.

اما پس از بسته شدن پرونده این تورنمنت مهیج آیا همچنان آمار و ارقام مرتبط با آن می‌تواند آتش این جنبش‌های حمایت از زنان را شعله‌ورتر کند؟

پاسخ اینجا است: تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با دفاع از عنوان قهرمانی خود در جام جهانی زنان، افتخار … و علاوه بر این، پایانی قدرتمند برای نرخ مخاطبان تلویزیونی شبکه فاکس به ارمغان آورد.

فینال یکشنبه هفته جاری یکی از پر بیننده‌ترین مسابقات فوتبال در تاریخ ایالات متحده بود و چیزی در حدود ۱۴.۳ میلیون مخاطب را پای پخش زنده (شامل پخش زنده اینترنتی) نشاند و بدین ترتیب با ۲۲ درصد افزایش، رکورد فینال جام جهانی سال گذشته مردان را که ۱۱.۴ میلیون بیننده داشت، شکست.

علاوه بر این، فینال جام جهانی زنان از طریق شبکه تله موندو دیپورتس (وابسته به شبکه ان بی سی) روی آنتن رفت و موجب شد تا این شبکه نیز آمار و ارقام تاریخی را از حیث تعداد بیننده (به طور میانگین ۱.۶ میلیون بیننده) ثبت کند.

این رقم فینال مهیج جام جهانی زنان را به پر بیننده‌ترین بازی تاریخ این تورنمنت در یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان نیز بدل کرد؛ این رقم نسبت به فینال جام جهانی ۲۰۱۵ که میانگین ۱.۲۷ میلیون بیننده را ثبت کرده بود، ۲۲ درصد افزایش داشت.

بیشترین دستمزد و پاداش هر کدام از بازیکنان تیم ملی زنان آمریکا برای بردن جام جهانی ۲۰۰ هزار دلار است و این در حالی است که این بازیکنان می‌توانند درآمدی معادل ۱.۱ میلیون دلار داشته باشند؛ به عبارت دیگر با توجه به آمار و ارقام بیننده‌های تلویزیونی و از همه مهم‌تر این حقیقت که در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ درآمدهای ناشی از بلیت فروشی تیم زنان آمریکا ۵۰.۸ میلیون دلار بوده و همین رقم برای فوتبال مردان ۴۹.۹ میلیون دلار گزارش شده است، می‌توان تبعیض جنسیتی را به شکلی ملموس مشاهده کرد.

با این وجود، فینال یکشنبه همچنان با رقم کلی بیننده‌های فینال سال ۲۰۱۵ مقابل ژاپن تفاوت چشمگیری داشت چرا که آن دیدار به دلیل برگزاری در کانادا به هنگام غروب برگزار شد و ۲۵ میلیون مخاطب را جذب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha