۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83389230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت از شرکت لوله گستر ۹.۵ هزار تن محصول می خرد

بجنورد -ایرنا - فرماندار اسفراین گفت: شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC ) از شرکت لوله گستر اسفراین ۹ هزار و ۵۰۰ تن محصول به ارزش یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال خریداری می کند.

طاهر رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قرارداد خرید در سفر آتی رئیس جمهوری به خراسان شمالی نهایی و اعلام خواهد شد، گفت: این میزان خرید برای تامین لوله های جداری نفتی است.
وی افزود: انعقاد این قرارداد سبب رونق تولید، ارتقای ظرفیت تولیدی و ایجاد درآمد بالا برای شرکت لوله گستر که هم اکنون با ۱۵ درصد ظرفیت تولید خود فعال است، خواهد شد.
رستمی گفت: این مهم با پی گیری استانداری خراسان شمالی و نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی پس از سفر رئیس مجلس به این شهرستان و بازدید از این شرکت بزرگ صنعتی اسفراین انجام شد و درآستانه سفر رئیس جمهوری به بار نشسته است.
وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری به استان افزود: پی گیری ایجاد خط تولید CRA و توسعه شرکت لوله گستر، تکمیل فاز ۴ مجتمع صنعتی فولاد، تکمیل پروژه راه آهن جوین - اسفراین، تکمیل علاج بخشی به سد بیداوز از پروژه هایی است که در این سفر انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) که به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری- مغزی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با هدف رفع نیاز کشور، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز احداث شد و با ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن در سال ۱۳۸۵ در این شهرستان به بهره برداری رسید.
شرکت لوله در سال های گذشته به دلیل واردات بی رویه لوله های نفت و گاز با ۱۵ درصد ظرفیت خود فعال بوده و با مشکلاتی مالی فراوانی روبروست.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که با دارا بودن دو صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست آن، قطب صنعتی خراسان شمالی است.

۷۱۸۹ / ‬ ۶۰۴۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha