۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 786
کد خبر: 83389305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هندورابی مقصدی دیگر برای گردشگران
بازدید مسئولان منطقه آزاد کیش از جزیره هندورابی

کیش–ایرنا–جزیره زیبا و بی مانند هندورابی درگستره آبهای نیلگون خلیج فارس ودر حدفاصل بین جزیره لاوان و کیش، می رود تا به مقصدی پرجاذبه برای گردشگران و طبیعت گردان تبدیل شود.

این جزیره که از آن به عنوان جزیره رؤیایی و یکی از گستره‌های جغرافیای بکر کشورمان نام برده می‌شود، در واقع یکی از جزایر اقماری کیش محسوب می‌شود، که اکنون با بهره گیری از تجربیات منطقه آزاد کیش و روند روبه رشد صنعت گردشگری در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد، تحولی که در صورت تحقق می‌تواند این جزیره زیبا و تقریباً خالی سکنه اما سرشار از جاذبه‌های بی بدیل را به مقصد تازه و جذاب برای گردشگران و جهانگردان بویژه طبیعت گردان تبدیل کند.

جزیره هندورابی یکی از جزایر تابع بخش کیش از شهرستان بندرلنگه است که در ۸ کیلومتری کرانه‌های جنوبی این شهر واقع شده است. هندورابی از سمت جنوب شرقی با جزیره کیش ۲۸ کیلومتر فاصله و از سمت غرب در ۲۴ کیلومتری جزیره لاوان و ۲۰ کیلومتری جزیره شیدور قرار دارد.

"امتداد هندورابی همانند غالب جزایر خلیج فارس از قطر بزرگ از شمال غرب به جنوب شرق است (همسو با جهت رشته کوه‌های زاگرس). قطر بزرگ این جزیره در این امتداد حداقل ۶.۱ و حداکثر ۷.۷ کیلومتر است.

جزیره هندورابی که به اکواریوم طبیعی ایران زمین معروف است علاوه بر جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد، کرانه‌های جذاب و دیدنی از جاذبه‌ها ی تاریخی نیز برخوردار است که از جمله مهم‌ترین آن معماری سنتی و بومی‌، خرابه‌های قریه «الدورات»، دژهای نظامی پرتغالی‌ها مربوط به دوره صفویه، آب انبار و وجود درختان کهنسال لور و غارهایی است که در طول سالیان متمادی به وسیله آب دریا پدید آمده است.

گرداگرد جزیره‌ای کوچک هندورابی را دریا فرا گرفته و تراکم مرجان‌ها در سواحل جزیره بسیار زیادند. وجود آبزیان و انواع ماهی‌های زینتی و خاص در اطراف هندورابی به کرانه‌های این جزیره زیبایی خیره کننده بخشیده است.

عمق دریا در سواحل شرقی جزیره بین ۸ ‏تا ۱۸ متر متغیر است و مکان دل انگیزی برای تماشای دریا است.

هندورابی با مساحتی حدود ۲۲ کیلومتر مربع و برخودار از طبیعتی زیبا و و سواحل نقره فام در کنار جزیره ۹۲ کیلو متری کیش، مجموعه و زنجیره‌ای کامل از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات دریایی در خلیج فارس را تشکیل می‌دهند و می‌توانند نقشی اثر گذار در روند رشد گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه ملی ایفای کند.

در این زمینه مدیر عامل و جمعی از مسئولان منطقه آزاد کیش دیروز سه شنبه با هدف بررسی زیرساختها و زمینه‌های سرمایه گذاری از جزیره هندورابی بازدید کردند.

این دومین سفر مدیرعامل و جمعی مسئولان کیش به جزیره هندورابی در سال جاری است، غلامحسین مظفری ۲۵ اردیبهشت گذشته نیز به همراه مسئولان این جزیره با هدف بررسی زیر ساختها و بهبود وضعیت خدمات رسانی از جزیره هندورابی دیدن کرد.

آنگونه که روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد نقل کرده است در جریان این سفر ضمن بازدید ازفرودگاه، بندرگاه، و تنها هتل جزیره هندورابی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در زمینه توسعه گردشگری سلامت، اکوتوریسم، گردشگری آموزشی و ایجاد پایگاه‌های آموزشی برای سازمان‌ها و مؤسسه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین این روابط عمومی تهیه بسته‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های آموزش هوایی و دریایی، تأسیس اقامت گاه‌های ویژه گردشگران سلامت و تقویت اکوتوریسم بابهره گیری از طبیعت بکر جزیره هندورابی را از دیگر اهداف سفر مسئولان منطقه آزاد به جزیره کیش برشمرد.

این بازدیدها با توجه به سیاست‌های اعلام شده دولت مبنی بر تقویت بخش گردشگری به عنوان یکی از رویکردهای ایجاد، اشتغال و درآمد، ضرورت جذب بخش خصوصی و هدایت سرمایه‌های سرگردان، نیازمند پیوستهای رسانه‌ای گسترده و متنوع و اطلاع در سطوح ملی و بین المللی است.

از طرفی تبیین و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری بطور عام و بویژه ظرفیت‌ها گردشگری در جزیره کیش به عنوان محور توسعه، پیشرفت و منبع کسب درآمد اقتصادی، یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌های محلی تعریف شده که انجام این رسالت نیازمند محتوا، تنوع در عرضه و انتشار، و در نهایت وحدت موضوعی است که نخستین مرحله آن حضور رسانه‌ها در عرصه‌های خبری است.

از طرفی ضرورت بهره وری ار قابلیت رسانه‌ها بویژه رسانه‌های رسمی و کارشناسان حرفه‌ای در اطلاع رسانی متنوع، جامع و فراگیر امری لازم و ضروری است.

بدون تردید تبیین زوایای مختلف و گاه انبوه یک رویداد، نیازمند جامعه نگری، شناخت از گروهای سنی و صنفی مخاطب است و این مهم میسر نمی‌شود مگر از طریق جلب مشارکت گروه‌های مختلف رسانه‌ای و مطبوعات.

در این میان یکی از راهکارهای جلب مشارکت رسانه‌ای و رسیدن به وحدت موضوعی در هدفمندی و اثر گذاری خبر، گزارش، عکس، فیلم و…، مشارکت دادن عنصرهای اطلاع رسانی و مشاهده مستقیم و همراهی و همدلی آنان در عرصه‌های کاری بویژه در جریان بازیدها و سفرهای دور نزدیک است زیرا این حضور، جوشش‌ها، انگیزه‌های کاری و تولید مبتنی بر محتوای را افزایش داده و کارکردهای کلیشه‌ای را کاهش می‌دهد.

۱۳۳۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha