۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83389728
T T
۰ نفر
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: رسانه باید مخاطب را اقناع کند

مشهد- ایرنا- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نقش رسانه در تبیین رخدادها و روندهای خبری تاکید و بیان کرد: بر این اساس می بایست هدف رسانه اقناع مخاطب باشد زیرا نتیجه اقناع مخاطب جلب شراکت آنها در امور مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

محمد خدادی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه رسانه خراسان رضوی به منظور هم اندیشی با مدیران و مسئولان خبرگزاریها، مطبوعات و رسانه های این استان در مشهد افزود: بر همین اساس می بایست کارکرد رسانه جلب مشارکت باشد که از مسیر اقناع میسر است.

وی ادامه داد: جریانهای رسانه ای خارجی در فعالیتهایشان با زبانهای گوناگون از جمله زبان فارسی برای نیل به اهداف خود بسیار هوشمندانه عمل می کنند بطوری که با تولید انواع اخبار جعلی "نابودی و ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی و گسترش ناامیدی در میان ایرانیان هستند. رسانه های معاند با وجود نام‌ها و لوگوهای به ظاهر متفاوت، در این مسیر به صورت واحد عمل می کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه های داخلی وفادار به آرمانهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیز باید بر همین منوال یک رسانه اما در اسم‌های مختلف باشند، یعنی ظرفیتها تقسیم شده، رصد خبری هوشمندانه صورت گیرد، تحلیل اطلاعات و مهندسی مخاطب به درستی انجام شود.

وی افزود: با توجه به تحولات روزافزون فناورانه امروز رسانه های کشور محدود به ۱۱ هزار و ۲۰۰ نشریه ثبت شده نیستند زیرا هر فردی می تواند با استفاده از تلفن هوشمند همراه خود و ظرفیتهای فضای مجازی به صورت یک نشریه در ارسال خبر و عکس نقش آفرینی کند.

خدادی در ادامه بر اهمیت تاسیس قرارگاه رسانه ای در خراسان رضوی تاکید و بیان کرد: سرعت تحولات نسبت به گذشته خیلی سریعتر شده لذا درک شرایط و مختصات امروز بسیار حائز است. بر این اساس رسانه ها نیاز به مرکز عملیات و اتاق فرمان دارند.

وی در ادامه همچنین به گرانی کاغذ اشاره و بیان کرد: پیش از این کاغذ از راه معمولی تهیه می شد اما تحریمها موانعی را در این مسیر ایجاد کرد و ما هم با توجه به اینکه ساختار، تجربه و نیروی انسانی در این زمینه نداشتیم با مشکلاتی رو به رو شدیم. هدف دشمن در این حوزه ایجاد اختلال و سپس اغتشاش در کشور بود اما هم اینک ساز و کار حل این موضوع تهیه شده لذا وضعیت به زودی به روال عادی خود باز می گردد. تحریمها مشکلاتی را ایجاد کرده اما دولت و وزرا همه ظرفیت و توان خود را بر حل مشکلات متمرکز نموده و در میدان تلاش می کنند.

مشهد مهد رسانه ای کشور است

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی هم در این نشست گفت: مشهد مهد رسانه ای کشور است و خراسان رضوی نیز نخستین استانی است که در آن قرارگاه رسانه ای تشکیل شد و مدیران نشریات با سلایق مختلف در کنار هم حضور یافتند.

عباس محمدیان افزود: مورد توجه قرار دادن اصلاح قانون مطبوعات، تفکیک صندوق هنر و رسانه، عدم واگذاری بیمه خبرنگاران به مدیران مسئول نشریات و حمایت از هفته نامه ها و نشریات تازه تاسیس از جمله امور و موضوعات نیازمند توجه ویژه است.

در ادامه این نشست مدیران رسانه های خراسان رضوی نیز به بیان نظرات خود پرداخته و توجه به نشریات استانی و محلی، بیمه خبرنگاران و حل مشکل گرانی کاغذ را به عنوان درخواستهای مطبوعات این استان مطرح کردند.

۲۴۷ نشریه چاپی، ۸۷ نشریه برخط، ۲۱ رسانه الکترونیک غیربرخط و پنج روزنامه در خراسان رضوی فعالیت دارند. همچنین خانه مطبوعات خراسان رضوی که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده هم اینک ۱۸۰ شامل خبرنگار، عکاس و گرافیست دارد. خبرگزاریهای داخلی و خارجی و ۱۷ سرپرستی روزنامه های ملی در این استان فعالیت دارند. در این چارچوب دو هزار خبرنگار فعال در سطح رسانه های خراسان رضوی اشتغال دارند که ۶۰۰ نفر آنها در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرده و ۱۵۰ نفر نیز از حمایت بیمه آن وزارتخانه بهره مند هستند.

۷۵۰۷/‌۱۹۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha