۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83389918
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۷۰ هزار پرونده الکترونیکی برای بیماران مزمن گیلان تشکیل شد

رشت - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: تاکنون افزون بر ۷۰ هزار پرونده بیماران مزمن به صورت الکترونیکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین شهدی نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: این تعداد پرونده الکترونیکی برای بیماران در چهار گروه از بیماری شامل دیابتی، فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی و اعصاب و روان تشکیل شده است.

وی با اشاره به مزایای تشکیل پرونده الکترونیکی و نظام ارجاع داخلی افزود: در پرونده الکترونیک تمامی اطلاعات مربوط به بیمار به صورت یکپارچه درج شده و قابل دسترس پزشک است، ضمن اینکه در ارجاع داخلی به طور میانگین ماهیانه حدود سه هزار بیمار توسط پزشکان متخصص در مراکز ملکی تخصصی تأمین اجتماعی استان ویزیت می‌شوند.

وی با تشریح اجرای طرح استقرار نسخه الکترونیک در مراکز درمانی طرف قرارداد با تأمین اجتماعی گیلان بیان داشت: پس از حذف نسخه کاغذی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان، طرح استقرار نسخه‌های الکترونیک در مراکز درمانی طرف قرارداد از سال گذشته به اجرا درآمد، در این طرح تاکنون افزون بر ۹۰۰ نفر از طرف‌های قرارداد ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۴۵ هزار نسخه به صورت الکترونیکی صادر شده است.

شهدی نژاد خاطر نشان کرد: پرداخت بر خط ۶۰ درصد هزینه پزشکان، تشکیل پرونده الکترونیک و دسترسی سریع پزشکان به سوابق بیماران و کاهش خطاهای انسانی و بهینه سازی از مزایای طرح استقرار نسخه الکترونیک است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۱۳ مرکز درمانی تأمین اجتماعی استان آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است، اظهار داشت: مراکز درمان تأمین اجتماعی امن ترین پناهگاه بیمه شدگان برای دریافت خدمات درمانی با کیفیت رایگان است.

وی بزرگترین هدف در مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان را نگهداشت سطح خدمات عنوان و اضافه کرد: اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال انجام گرفته که با اجرای این طرح فضاهای عمومی و اختصاصی بیمارستان همانند و حتی بالاتر از بیمارستان‌های خصوصی درجه یک تغییر شکل و کاربردی داده است.

شهدی نژاد در ادامه سخنانش در نشست خبری در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سال گذشته افزون بر یک میلیون و ۳۹۵ هزار نفر به پزشکان عمومی، بیش از ۳۶۵ هزار نفر به پزشکان متخصص و افزون بر ۱۲۷ هزار نفر به دندانپزشکان مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی استان گیلان مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار و ۴۹۰ نفر در بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) رشت (بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی) بستری شدند، خاطر نشان کرد: پارسال، ۹ هزار و ۹۱۵ اعمال جراحی در بخش‌های مختلف شامل ارتوپدی، ارولوژی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، چشم، زنان و زایمان و گوش، حلق بینی انجام گرفته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان بیان داشت: سال گذشته در بخش درمان مستقیم ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۲۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه دارو و ۱۲ میلیارد تومان هزینه‌های مصرفی را شامل می‌شود، در سال جاری بودجه پیش بینی شده برای درمان مستقیم، ۱۸۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بخش درمان غیرمستقیم (خرید خدمات)، ۳۳۰ میلیارد تومان برای خرید خدمات هزینه شده، افزود: در سال جاری نیز ۳۳۱ میلیارد تومان برای درمان غیرمستقیم پیش بینی شده است.

وی راه اندازی و نصب سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت، ساخت و راه اندازی واحد و نصب دستگاه ام آر آی ۵ / ‏‬ ۱ تسلا پیشرفته در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)، اجرای برنامه هتلینگ در این بیمارستان، خرید و راه اندازی دستگاه کولونوسکوپی و اندوسکوپی در بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی حضرت رسول، خرید و راه اندازی دستگاه‌های پیشرفته جراحی چشم، پروژه ساخت ساختمان جدید پلی الکترونیک شهرستان آستانه اشرفیه (که سال جاری افتتاح و آغاز به کار می‌کند) و اجرای پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهرستان لنگرود از جمله اقدامات مدیریت درمان تأمین اجتماعی در گیلان است.

۴۱۷ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان گیلان هستند.

۷۲۸۶ /‏۶۰۳۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha