۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83390064
T T
۰ نفر
اجرای عدالت و افزایش اعتماد عمومی رسالت اصلی دستگاه قضایی است

اراک - ایرنا - رئیس قوه قضائیه گفت: اجرای حق، عدالت و افزایش اعتماد عمومی با وجود تمام کمبودها و تنگناهای اقتصادی رسالت اصلی دستگاه قضایی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید «ابراهیم رئیسی» روز چهارشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان مرکزی افزود: هیچ گونه نا امنی از سوی این دستگاه پذیرفتنی نیست و مردم باید در سایه اقدامات قوه قضائیه و نیروهای نظامی احساس امنیت و آرامش داشته باشند.
وی اضافه کرد: برخورد با متخلفان باید از سوی دستگاه قضا یک وظیفه اصلی باشد و نباید به نا امن کنندگان فرصت داد تا جامعه را به حاشیه بکشانند.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: سلامت درون دستگاهی و برخورد با فساد از خواسته‌های مردم و مقام معظم رهبری است و باید با جدیت در تحقق این مهم اقدام کرد.
آیت الله رئیسی ادامه داد: اعتماد مردم به دستگاه قضائی سرمایه ارزشمندی است و مسئولان این نهاد باید بدانند انجام امور چه میزان به مرجعیت این دستگاه اضافه کرده است.
وی گفت: خروجی کار در سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه بسیار مهم است که این مهم باید از نگاه مردم مورد ارزیابی قرار گیرد.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: آمار و ارقام در عملکرد دستگاه قضائی مهم است اما همه چیز نیست و در ارزیابی عملکردها باید نسبت به بهره وری هم توجه داشت.
آیت الله رئیسی اظهار داشت: بسیاری از تصمیم گیری و تصمیم سازی نهادهای مختلف منجر به تشکیل پرونده‌های مختلف می‌شود که از مسئولیت‌های سیستم مالی و بانکی است و دستگاه در تشکیل آن هیچ نقشی ندارد اما باید به درستی آنها را بررسی کند.

رئیس قوه قضائیه بر تعامل با بخش‌های دولتی تاکید کرد و گفت: تعامل قوا شرط موفقیت کشور است و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر تعامل و حفظ استقلال دستگاه قضا تاکید دارد.

آیت الله رئیسی افزود: تنگناهای شرکت‌های صنعتی استان مرکزی چند ضلعی است که مجلس، دولت و دستگاه قضائی در آن سهیم هستند و رفع آنها با بهره گیری از ظرفیت سه قوا ممکن است.

وی اظهار داشت: در برنامه خصوصی سازی اهلیت، آورده افراد و توانمندسازی بخش خصوصی باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد چرا که این شرکت‌های تولیدی می‌توانند کشور را از وابستگی نجات دهند.

حضور در گلزار شهدای شهر اراک، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، علما، روحانیان و استادان دانشگاه‌ها و نخبگان، شرکت در شورای اداری و نشست اقتصادی مقاومتی، دیدار با فعالان اقتصادی و حضور در شورای قضائی استان مرکزی از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه در استان مرکزی است.

برنامه پایانی سفر رئیس قوه قضائیه گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهد بود.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ مؤسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضائی ارائه می‌کنند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۷۹۵ روستای داری هیاری و بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۱۷/‏۶۹۹۱/‏۳۰۷۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha