۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 864
کد خبر: 83391046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هزار راس دام در فراهان علیه بیماری های دامی ایمن سازی شد

اراک - ایرنا - ۱۰۰ هزار راس دام شهرستان فراهان امسال علیه بیماری های مختلف دامی ایمن سازی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان روز پنجشنبه در گفت و با ایرنا افزود: این دام‌ها با هدف کنترل و تثبیت شرایط بهداشتی دامپروری انجام شده است.

«جواد مهر علی» ادامه داد: بر این اساس هفت هزار رأس دام سنگین علیه بیماری‌های دامی ایمن سازی و ۱۰۸ لیتر سم یارانه دار برای سمپاشی و ضد عفونی کانون‌های آلوده در سطح دامداری‌های شهرستان فراهان مصرف شده است.

وی گفت: ۱۰۹ رأس گاو در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی برای مقابله با بیماری بروسلوز تست سرمی رزبنگال انجام شد و یک مورد مشکوک به این بیماری تأیید و پس از انجام آزمایش‌های تکمیلی معدوم شد.

مهر علی افزود: تست توبرکولین در این مدت برای تشخیص بیماری سل بر روی ۱۰۹ رأس گاو در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی انجام و ۱۰۱ مورد بازدید و مراقبت فعال و غیر فعال از واحدهای طیور و زیستگاه‌ها برای مقابله با بیماری‌های طیور انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان خاطرنشان کرد: ۲۸۷ مورد نمونه برداری (خون و سوآپ) در این مدت از واحدهای طیور صنعتی و روستایی در معرض بیماری در شهرستان فراهان انجام شد.

مهرعلی خاطر نشان کرد: ۳۵۰ مورد بازدید در راستای نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در طرح‌های ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان انجام و سه مورد از تخلفات بهداشتی به مراجع قضائی با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه معرفی شدند.

وی گفت: ۲۰۰ دویست کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در جریان این بازرسی‌ها از واحدهای تولید، عرضه و نگهداری شهرستان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی بوده که دارای ۲ بخش مرکزی به مرکز فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با ۲۸ هزار و ۹۹۴ نفر جمعیت است.

۱۹۵۵/‏۶۰۱۳/‏