به گزارش روز شنبه آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در اولین نشست هیاترئیسه مجامع اعضا و مربیان سازمان دانش آموزی کشور اظهار کرد: به طور کلی در آموزش و پرورش و در سازمان دانشآموزی هرچه بتوانیم مشارکت دانشآموزان را به طور موثر و ساختارمند نهادینه کنیم موفق هستیم. مجامع اعضا و مربیان تجلی مشارکت دانشآموران و جوهره سازمان است که یک کار گروهی و تشکیلاتی را نشان میدهد.
وی افزود: تلاش شده از خرد جمعی و هم فکری دوستان استفاده و مأموریتها و فعالیتهای جدیدی برای سازمان تعریف شود. نقش ما به عنوان هیات اندیشهورز سازمان دانشآموزی مهم است. مربیان باید نقش رهبران اندیشهورزی سازمان و مسیر جریان تبادل تجربیات را برعهده داشته باشند.
به گفته کاظمی، سازمان بعد از حدود ۲۰ سال فعالیت، میطلبد بازبینی در فعالیتها و ماموریتها ایجاد کند تا نگاه جدیدی با توجه به تغییرات ذائقه و فناوریهای نو پیدا شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فعالیتهای تشکیلاتی، گروهی و اردویی نقش بسیار مهمی در تربیت دانشآموزان و انتقال آداب، ارزشها و هنجارهای جامعه دارند و باید با ذائقه دانشآموزان به روز شود. لذا انتظار داریم فعالیتهای سازمان را از صفر تا صد بازبینی کنیم.
کاظمی گفت: برخی فعالیتها در سازمان دانشآموزی باید تعطیل، تعدیل، تبدیل و برخی تاسیس شوند. حضور دانشآموزان نسل چهارم در مجامع فرصتی است تا برنامهها با شرایط منطبق شود.
رئیس سازمان دانشآموزی افزود: امروزه مهارتهای دانشآموزان در زمینه ارتباطی مهم است و باید اولویت سازمان باشد.
کاظمی در ادامه به فعالیتهای مثبت این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان دانشآموزی از سال گذشته وارد فعالیتهای جدید اقتصادی شده است و بهعنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با پیگیری و تلاشهای قائممقام سازمان وارد این موضوعات شدیم که با مدیریت، این برنامهها میتواند یک منبع درامد برای فعالیتهای سازمان باشد.
وی همچنین افزود: بزرگترین چالش و آسیب سازمان دانشآموزی این است که فعالیتهای سازمان در کف مدرسه ساری و جاری نیست. باید یک شبکه متصل و فعال داشته باشیم تا این فعالیتها در کف مدرسه با اثربخشی زیاد ظهور و بروز داشته باشد. البته باید گفت فعالیتها و برنامههای سازمان در سطح مناطق خوب پیش رفته است.
نشست ۲ روزه هیات رئیسه مجامع اعضا و مربیان سازمان دانشآموزی کشور امروز در این سازمان آغاز شد.
نظر شما