۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۱
کد خبر: 83395825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم به بهره برداری رسید

بجنورد- ایرنا- رئیس جمهوری عصر یکشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد از طریق ویدئو کنفرانس کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم را افتتاح کرد.

رئیس جمهور در آیین بهره برداری از این کارخانه اظهار داشت: امسال در هر ماه یک بهره برداری بزرگ در حوزه صنایع بزرگ صنعت، معدن خواهیم داشت.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی افزود: جزو افتخارات دولت است که در شرایط تحریم مسیر توسعه را به پیش می بریم.
وزیر صنعت معدن و تجارت هم گفت: انقلاب معدنی و صنایع معدنی جزو برنامه های ما است و خراسان شمالی در این زمینه پتانسیل خوبی دارد.
رضا رحمانی با بیان اینکه بهره‌برداری از کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم ۴۰ هزار تن به تولید کشور اضافه کرد افزود: تا دو سال دیگر ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به ۸۰۰ هزار تن می رسد. با بهره برداری از واحد آلومینیوم جنوب این هدف زودتر میسر می شود.
وی با اشاره به حمایت وزارت صمت از سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار اظهار داشت: هر کس در معادن کوچک این استان‌ها سرمایه گذاری کند و معادن آنها را فعال نماید محصولات تولیدی آنها را در قراردارد بلند مدت به صورت تضمینی خریداری می کنیم.
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در راستای فعال سازی معادن کوچک، ۱۰ معدن هم در این استان شروع به فعالیت کرده اند.
رحمانی گفت: در حوزه پروژه های صنعتی و بزرگ هم ۲۷ پروژه با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار هزینه می شود. واحد آلومینیوم جنوب با هزینه یک میلیارد دلار و ۲۰۰ میلیون دلار یکی از این طرح هاست که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم در فاز نخست ۴۰ هزار تن و با تکمیل دیگر فازهای خود سالانه ۱۱۰ هزار تن شمش آلومینیوم تولید می کند.
در این کارخانه ۹۴ میلیون یورو و ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی شده است.
کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم برای ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم و هزار و ۶۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شغل کرده است.

۷۵۰۷/‏‬ ۶۰۴۲
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha