۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83397821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۰۰ هکتار از مزارع غلات شیروان خسارت دید

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۲
کد خبر: 83397821
۱۳۰۰ هکتار از مزارع غلات شیروان خسارت دید

بجنورد- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: بهار امسال به علت طوفان، سیل و بیماری زنگ زرد، یکهزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع غلات این شهرستان خسارت دید.

محمد نقی کاظمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیروان اظهار داشت: بر اثر خسارت وارده ۶۰۰ هکتار مزارع آبی معادل ۱۰ درصد و ۷۵۰ هکتار مزارع دیم معادل ۸ درصد خسارت دیدند که سطح غیر قابل برداشت غلات دیم ۶۰ هکتار و گندم آبی ۶۰ هکتار است.

وی سطح زیرکشت مزارع آبی در این شهرستان را پنج هزار و ۲۵۰ هکتار و دیم را ۱۶ هزار و ۶۵۰ هکتار دانست و گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون پنج هزار و ۲۰۰ هکتارمحصول دیم و چهار هزار هکتار محصول آبی برداشت شده است.

کاظمیان با بیان اینکه درصد سطح برداشت از مزارع آبی، ۷۶ درصد و مزارع دیم، ۳۱ درصد بوده است افزود: میانگین عملکرد برداشت غلات در هر هکتار از مزارع آبی ۳ تن و ۷۰۰ کیلوگرم و مزارع دیم یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم بوده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۴ هزار و ۱۶۰ تن گندم آبی و دیم در این شهرستان برداشت شده است که از این میزان ۱۶ هزار و ۶۰۵ تن محصول به صورت تضمینی فروخته شده است.

کاظمیان گفت: قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم با افت مفید ۴ درصد و افت غیرمفید یک درصد، ۱۷ هزار ریال می‌باشد.

امسال ۲۱ هزار و ۹۵۰ هکتار گندم کشت شده است که شهرستان شیروان ۱۲.۷ درصد آبی و ۱۵.۲ درصد دیم خراسان شمالی را داراست.
شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha