۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 83398807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین برای ساخت و ساز کمیته امداد جایگزین نورمهال شود

همدان- ایرنا- مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان پیشنهاد داد: یک قطعه زمین به همان ارزش و متراژ تعیین شده برای ساخت و ساز کمیته امداد امام خمینی (ره) جایگزین نورمهال شود.

حاتم نیکخو عصر سه شنبه در صحن شورای اسلامی شهر همدان از مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) خواست که این زمین را در جوار نورمهال نسازد و آن را در اختیار مردم قرار دهند تا به پارک تبدیل شود.

وی اضافه کرد: اقدام کمیته امداد (ره) قانونی است و صددرصد حق دارند و انتظار داریم تصمیمی اتخاذ شود تا نه کمیته امداد ضرر کند و هم چنین سیما و منظر این عمارت زیبا نیز حفظ شود.

نیکخو بیان کرد: ای کاش در همان زمان که این تصمیم گیری اتخاذ شد، نسبت به موضوع اقدام لازم انجام می گرفت.

وی حفظ حریم بافت ها و آثار تاریخی را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: جای تاسف است که به موقع اقدام لازم پیرامون عمارت نورمهال انجام نشد اما اکنون نیز به دنبال مقصر نیستیم و باید بهترین تصمیم با رعایت حقوق کمیته امداد (ره) گرفته شود.

مدیرکل دیوان محاسبات همدان یادآور شد: حریم این عمارت نیز باید بر اساس مستندات ارایه شود تا از نظر حفاظتی، کاربری، ارتفاع و منظر سیما تمام جوانب در نظر گرفته شود.

وی بنای عمارت نورمهال را جهانی دانست و گفت: امیدواریم زمینی مناسب و متناسب با ارزش این زمین به کمیته امداد واگذار شود و باقی مانده زمین نورمهال نیز تبدیل به بوستان شود.

۷۵۲۰/‏۲۰۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha