۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1646
کد خبر: 83399203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ باب کتابخانه مشارکتی در اردبیل ایجاد شد

۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۸:۳۴
کد خبر: 83399203
۱۶ باب کتابخانه مشارکتی در اردبیل ایجاد شد

اردبیل - ایرنا - تاکنون ۱۶ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در مناطق مختلف استان اردبیل احداث شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل روز چهارشنبه در آیین افتتاح شانزهمین کتابخانه عمومی مشارکتی استان گفت: با افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی مرحوم جابر عناصری بهزیستی اردبیل تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۷۸ باب رسید.

پروانه رضاقلیزاده با اشاره به آمادگی کتابخانه‌های عمومی برای مشارکت در توسعه کتابخانه‌های مشارکتی گفت: نهادها و سازمان‌هایی که بستر لازم را از نظر فضا، نیروی انسانی و تجهیزات کتابخانه‌ای داشته باشند می‌توانند با همکاری این نهاد نسبت به راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی اقدام کرده و از سهمیه دائمی کتاب، خدمات نرم افزاری کتابداری و دوره‌های آموزشی کتابداری برای کتابداران کتابخانه‌های مشارکتی بهره‌مند شوند.

وی همچنین از افتتاح پروژه کتابخانه روستایی شام اسبی در مرداد ماه سال جاری خبر داد و افزود: کتابخانه روستایی در روستای انجیرلو و کتابخانه مرکزی بیله‌سوار مغان نیز جزو پروژه‌هایی هستند که مراحل ساختمانی این کتابخانه‌ها به اتمام رسیده و این پروژه‌ها نیز تا پایان سال جاری افتتاح خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم در این مراسم گفت: بهزیستی علاوه بر ارائه خدمات برای معلولان و نیازمندان در حوزه‌های خدماتی و رفاهی، در راستای ارائه خدمات فرهنگی حمایت‌های گسترده‌ای را از مراکز فرهنگی بویژه مهدکودک ها و سایر مراکز علمی و فرهنگی دارد.

بهزاد ستاری افزود: کتابخانه عمومی مشارکتی جابر عناصری بهزیستی بر اساس استانداردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ساماندهی شده و علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه ای به خانواده گسترده بهزیستی استان به همه علاقه‌مندان خدمات کتابخانه‌ای ارائه خواهد داد.

برغم تلاش های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، در حال حاضر فقط ۶ درصد از جمعیت استان اردبیل عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند.

به گفته کارشناسان، سرانه مطالعه کتاب در استان اردبیل تحت تاثیر مشکلات ریشه‌دار کلان کشوری و افزایش رغبت مردم به استفاده از رسانه‌های جمعی و فضای مجازی است.

۶۰۱۸/‏۶۰۱۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha