۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 83399446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فقط ۵۵ درصد داوطلبان از انتخاب رشته کنکور ارشد استقبال کردند

تهران - ایرنا - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در فرایند انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور فقط ۵۵.۴۰ درصد داوطلبان مجاز، شرکت کردند.

حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، اظهار کرد: مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ شب گذشته به پایان رسید و از بین ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ داوطلب، ۲۵۳ هزار و ۷۳ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر فقط ۵۵.۴۰ درصد داوطلبان مجاز، در انتخاب رشته شرکت کردند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش در این آزمون ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر اعلام شده است.

وی علت کاهش استقبال داوطلبان از انتخاب رشته کارشناسی ارشد را تشریح کرد و افزود: مؤسسه‌های غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی یا به عبارت دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز مقصد اصلی این داوطلبان هستند.
گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های امتحانی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته‌های انتخابی، همچنین نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، گزینش نهایی در تمام رشته‌های تحصیلی بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی (حاصل از تراز نمرات دروس) در هر گرایش با توجه به ضریب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می‌شود.
طبق مصوبه جلسه ۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در ششم بهمن ماه ۹۷، در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ حد نصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی دولتی، غیردولتی، همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌تر از صفر است.
بنابراین با استناد به این مصوبه، داوطلبان در کد ضریب‌هایی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که نمره علمی کد ضریب مربوطه بزرگ‌تر از صفر باشد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ روزهای ۲۳ و ۲۴ خردادماه امسال با رقابت ۶۱۵ هزار داوطلب برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha