۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83399932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناطق کم‌برخوردار ۳.۸ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلات دارند

سمنان-ایرنا- رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد از محل بند ۶ برای عشایر، ویژه مناطق کم‌برخوردار در نظر گرفته شد.

کرمعلی قندالی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات عشایر دامغان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، گفت: با توجه به تشکیل سه شورای عالی عشایر در سال‌های ۹۳، ۹۵ و ۹۸ به همت دولت، سه طرح ویژه ارتقای سطح سواد، طرح ویژه فرهنگی و مذهبی و طرح بهداشتی و درمانی ویژه عشایر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و به مرحله اجرا درآمده است.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز در کنار دولت، نقش اول در توسعه امور عشایری را برعهده داشته است که در سال گذشته ۴۴ مصوبه مربوط به جهاد کشاورزی توسط مجلس مصوب شده است که از این تعداد، هشت مصوبه مربوط به عشایر بوده است.
قندالی اظهارداشت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه عشایر و در جهت رفع معضلات موجود، سال ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی برای تأمین آب مورد نیاز عشایر نیز اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است که مبلغ و میزان تخصیص اعتبار در آینده اعلام می‌شود.
قندالی تصریح کرد: خدمت به مردم اولویت کاری سازمان امور عشایری ایران در وزارت جهاد کشاورزی است که در این راستا، بدون هیچ محدودیتی در بخش ارائه تسهیلات، آماده خدمت رسانی به متقاضیان هستیم.


وی افزود: هم اکنون لایحه طرح سرپناه عشایری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است و امیدواریم با نظر نمایندگان مجلس، این طرح به تصویب برسد.
رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: مجوز جذب ۲ نیروی انسانی و اهدای یک تانکر آبرسانی به امور عشایری دامغان اختصاص می‌یابد و در راستای حمایت از عشایر و رفع مشکلات، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به تعاونی عشایر دامغان پرداخت می‌شود.

قندالی، رئیس سازمان امور عشایری ایران در سفر یک روزه به شهرستان دامغان ضمن حضور در این نشست، عصر امروز از مناطق عشایری دامغان بازدید خواهد کرد.
۹۸۵۶/‏۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط