۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۹
کد خبر: 83400341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان هرمزگانی در نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر تقدیر شدند

بندرعباس- ایرنا- 'محمدامین حیدری و کوثر خراسی' دو دانش آموز استان هرمزگان، در نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر رئیس جمهوری تقدیر شدند.

کوثر خراسی دانش آموز رشته گرافیک از هنرستان امام خمینی (ره) بندرعباس در طرح تصویرسازی با چاپ لینو، توانست در این کنگره ملی مشترکا رتبه دوم تصویرسازی را به دست آورده و از دست معاون اول رییس جمهوری لوح تقدیر دریافت کند.

محمدامین حیدری از شهرستان میناب نیز که رتبه سوم کشوری در رشته سخنوری را به دست آورده بود، لوح تقدیر نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر رئیس جمهوری را دریافت کرد.

نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر رییس جمهوری در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ امروز (سه شنبه) با سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ پرسش از دانش‌آموزان سراسر کشور خواست که به پرسش های «پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟» پاسخ دهند.

رییس‌جمهوری در تکمیل پرسش خود از دانش‌آموزان سراسر کشور سوال کرد: تاکنون چه کسی و کدام معلم به شما در کسب مهارت بیشتر کمک کرده و فکر می‌کنید چه مهارت‌هایی برای زندگی‌تان مهم تر است؟

هر ساله رییس جمهوری با هدف پرورش روحیه پرسش‌گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه در مراسم گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش‌اموزان کشور، پرسشی با عنوان «پرسش مهر» مطرح می‌کند.

بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور در مسابقات پرسش مهر ۱۹ شرکت کردند که در مراسم امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری و سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده شرکت کننده در این مسابقات تقدیر شد.

در این مراسم همچنین جهانگیری از برگزیدگان نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر و شماری از دانش آموزان و مسئولان استان‌های سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان تقدیر کرد.

در جشنواره امسال دانش‌آموزان و معلمان در رشته‌ها و گرایش‌های مختلفی از جمله؛ بخش فرهنگی با زیرمجموعه رشته‌های ادبی (سخنوری، شعر و داستان کوتاه)، رسانه و فضای مجازی (وب‌نوشت)، و در بخش هنری با زیرمجموعه‌های هنرهای دستی و تجسمی، گرافیک (تصویرسازی، پوستر و عکاسی)، طراحی، نقاشی و خوشنویسی (نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ و ثلث)، نقاشی‌خط و در بخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه (مستند، داستانی و پویانمایی)، نمایشنامه‌نویسی (ویژه فرهنگیان) و هنرهای آوایی (سرود همگانی تلفیقی و سرود همگانی محلی) به ارائه اثر در این فراخوان پرداختند.

‏۶۰۴۸/‏۹۸۸۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha