۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۳۸
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 83400710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ نیروی قابل اعتماد بر برگزاری انتخابات در بانه نظارت می کنند

سنندج - ایرنا - دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان شهرستان بانه بیش از ۶۰۰ نیروی انسانی قابل اعتماد و آموزش دیده دارد که بر برگزاری انتخابات نظارت و اصل مشارکت، سلامت، شفافیت و بی طرفی را در انتخابات رعایت می کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در بانه عصر چهارشنبه در همایش بصیرت ناظران شورای نگهبان این شهرستان با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات گذشته افزود: در ۴۰ سال گذشته، ۳۷ دوره انتخابات در کشور برگزار شده که این نشان از مردمی بودن نظام اسلامی است.

زاهد صالحی اظهار داشت:.قانون اساسی علاوه بر قانونگذاری و تفسیر قانون وظایف و اختیاراتی برای شورای نگهبان تعیین کرده که یکی از اصلی ترین این وظایف نظارت بر انتخابات است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم در کشور گفت: هیچ برنامه ای به اندازه انتخابات موجب مشارکت مردم در جامعه نمی شود در واقع انتخابات مظهر مشارکت مردم در صحنه های سیاسی است که باعث ایجاد امنیت، توسعه و پیشرفت در جامعه می شود.

امام خمینی (ره) بلوک غرب و شرق را با چالش کشید

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان بانه نیز گفت: امام خمینی (ره) با شعار نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی بلوک غرب و شرق را به چالش کشید و با تکیه بر خدا هشت سال جلوی تمام دنیا با حمایت مردم و غیرت جوانان انقلابی ایستاد و پیروز شد.

حجت الاسلام حسین اسدی با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: عصر حاضر تقابل اسلامی و استکبار است و دنیا به ۲ دسته بلوک غرب و شرق تقسیم شده بلوک غرب معتقد به اقتصاد آزاد و بلوک شرق معتقد به اقتصاد بسته است و هر ۲ بحث توحید و خدا پرستی را کنار گذاشته اند.

وی اظهار داشت: در بین همه تهدیدات قدرت های بلوک غرب و شرق، بنیانگذار انقلاب اسلامی شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را مطرح کرد که این شعار نقش بسیار اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

حجت الاسلام اسدی یادآور شد: شاه با تشکیل حزب رستاخیر به هیچ حزب دیگری در ایران فعالیت کنند چرا که با این اقدام می خواست از نفوذ کمونیست جلوگیری کن در حالیکه شاه در دامن غرب بود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: انقلاب اسلامی به جایگاهی رسیده که در مقابل تمام قدرت های استکبار دنیا مقابله می کند مطرح شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نشان از استواری گام اول انقلاب است.

۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان است از ۱۷۷ اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی ۲۱ اصل به شورای نگهبان اختصاص یافته است.

شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha