۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83401132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعالی علوم انسانی در به روزرسانی و بومی‌سازی است

تبریز- ایرنا- معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعالی علوم انسانی در گروی به‌روزرسانی، بومی‌سازی و حکمی‌سازی آن است.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست هم‌اندیشی استادان رشته‌های علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز افزود: علوم انسانی درصدد تغییر انسان محقق به انسان مطلوب است.

وی ادامه داد: به‌روزرسانی علوم انسانی بدین معنی است که دانشی که در علوم انسانی تدریس می‌شود، باید بر اساس آخرین نظریات جهان باشد.

حجت الاسلام خسروپناه اظهار داشت: خروجی دروس دانشگاهی باید پیوندی با جامعه داشته باشد و این همان مفهوم بومی‌سازی است.

وی علوم انسانی را بخش انضمامی و نظریات علوم انسانی را انتزاعی دانست و گفت: باید به مبانی علوم انسانی توجه و در آن از مبانی حکمت اسلامی استفاده شود تا بتوانیم نظریات فرهنگی صادر کنیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هنر مبتنی بر نظریه زیباشناختی و نظریه زیباشناختی مبتنی بر نظریه انسان می باشد و این حکمی‌سازی علوم است.

وی از راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورز علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به صورت استانی خبر داد.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: استادان علوم انسانی می توانند نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه اصلاح آیین‌نامه‌هایی که مانع پیشرفت دانشگاه می‌شون، به استان خود ارایه و بر اساس آمایش هیات اندیشه‌ورز استان این نظریات را به ما اعلام کنند.

۶۱۲۰/‏۵۱۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha