توسعه در هر حوزهای اگر بر محور دانش باشد بدون شک پایدار و بنیادین است و یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار امسال مبنی بر «رونق تولید» توجه به دانش، پژوهش و فن روز است که این راهبرد از طریق توجه به دانشگاهها و مراکز علمی محقق می شود، اما با توجه به نقش دانشگاهها به عنوان رکن اصلی و موثر در آموزش، فناوری و نوآوری در جایگاه برنامهریزی و مدیریت جایگاهی برای آن تعریف نشده که با مخالفت رئیس دانشگاه سمنان در سطح استانی و با مخالفت وزارت علوم و فناوری در سطح کشور مواجه شده است.
بدون شک برای تضمین توسعه و پیشرفت کشور باید علم و پژوهش جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند و در دبیری کارگروه تجدید نظر شود، اکنون رئیس کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در استان استاندار و دبیری آن با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.
رئیس دانشگاه سمنان روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام استانداری گفت: سلب دبیری دانشگاه از کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری موجب سبک شدن کار و کاهش وظایف میشود و برای دانشگاه بهتر است، اما دانشگاه تمایل دارد دبیری کارگروه را به عنوان متولی علوم و پژوهش بر عهده بگیرد.
مسعود نصیری زرندی افزود: دانشگاه سمنان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز باید این ساختار تعریف شده برای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری موافق نیست و مخالفت خود را اعلام کرده است.
وی ابراز داشت: دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر در استان سمنان محسوب می شود و باید در این کارگروه به نقش تنها عضو اکتفا نشود و تجدید نظر در این زمینه انجام شود.
نشست شورای برنامه ریزی استان سمنان به ریاست علیرضا آشناگر استاندار سمنان و با حضور معاونان استانداری، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه و سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود ومیامی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان برگزار و درباره طرح های اشتغالزایی و نحوه اجرای کارگروه های استانی بحث و تبادل نظر شد.
استان سمنان ۹۰ هزار دانشجو در بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد و در شاخص تعداد دانشجو نسبت به جمعیت استان اول کشور است.
۷۳۴۲/۶۱۰۳