۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۵۸
کد خبر: 83403966
T T
۰ نفر

شهرداری اراک ۸۳۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد

۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۵۸
کد خبر: 83403966
شهرداری اراک ۸۳۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد

اراک - ایرنا - شهردار کلانشهر اراک گفت: شهرداری از محل دریافتی های نقدی و تهاتر در سه ماه نخست امسال، ۸۳۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد کریم شفیعی» روز شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: شهرداری اراک ۸۳۰ میلیارد ریال به جزء سازمان ها و از محل نقدی و تهاتر درآمد کسب کرد که این درآمدها در مدت مشابه سال گذشته، ۵۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد بودجه شهرداری اراک در سه ماه نخست امسال محقق شده است.

شهردار کلانشهر اراک از آغاز عملیات اجرای آسفالت و نصب علائم ترافیکی پل میدان ورزش خبر داد و گفت: این تقاطع تا پایان مرداد ماه امسال زیر بار ترافیک می رود و هفته دولت بهره برداری از این طرح آغاز می شود.

شفیعی افزود: عملیات بازسازی پل شهید سیدی در حال انجام بوده و عملیات اجرایی تقاطع شهید کاوه نبیری نیز با سرعت مناسب در حال پیگیری است.

وی یاد آور شد: خیابان ها اطراف بازار تاریخی اراک، ۶ متر از خیابان محسنی، خیابان مخابرات و میدان هفتم تیر در طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر اراک به عنوان پیاده راه دیده شده است.

شفیعی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده اجرای کف سازی طرح پیاده راه در این محدوده نیازمند ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

شهردار کلانشهر اراک افزود: این طرح ۲ هفته گذشته به وزارت کشور ارسال و کلیات آن تصویب شده است.

شفیعی ادامه داد: طرح تبدیل این خیابان ها توسط مشاور طراحی شده و خرید مصالح و بررسی کارشناسی پیوست اجتماعی آن نیز در حال انجام است.

وی افزود: اجرای مرحله اول این طرح شامل خیابان حصار و از ابتدای خیابان امام تا میدان ارک در دستور کار شهرداری اراک قرار دارد.

شهردار کلانشهر اراک گفت: مرحله نخست این طرح در ۲ بخش شامل ابتدای خیابان امام خمینی (ره) تا ابتدای خیابان مولوی و از ابتدای خیابان مولوی تا میدان ارک اجرایی می شود.

شفیعی افزود: انسداد خیابان حصار به صورت آزمایشی در روزهای سه شنبه برای شناسایی افرادی که نیازمند عبور از این خیابان هستند آغاز شده است و تا کنون برای خودروهای ۲۶ خانواده کارت تردد صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین دغدغه های صنوف خیابان حصار در این مدت احصا شده و این دغدغه ها و خواسته ها در پیوست آزمایشی لحاظ می شود.

شهردار کلانشهر اراک گفت: با توجه به قرار گرفتن این شهر در منطقه سرد سیری کشور، سنگ گرانیتی برای بلوک فرش کردن این خیابان ها انتخاب شده و مقرر شده برای کاهش هزینه ها و جلوگیری از آسیب به زیر ساخت ها سطح آسفالت به میزان هفت سانت تراشیده و این سنگ فرش ها اجرایی شوند.

شفیعی افزود: کاربری های املاک این منطقه عوض نشده و تنها این ملک ها ساماندهی می شوند.

وی از اجرای فاصله ۶ متری برای عبور خودروهای امدادی و بار اندازی در خیابان حصار خبر داد و گفت: عبور و مرور برای خودروهای امدادی در این خیابان آزاد بوده و خودروهای حمل بار نیز می توانند از ساعت ۲۳ شب نسبت به رفت و آمد و بار انداز در این خیابان اقدام کنند.

شهردار کلانشهر اراک خاطر نشان کرد: رفت و آمد خودروها در خیابان حصار با اجرای این طرح ممنوع نشده بلکه محدود می شود.

شفیعی افزود: اجرای این طرح در چند مرحله تعریف شده و پیش بینی می شود بهره برداری از آن تا پایان سال ۹۹ آغاز شود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی توسط سازمان عمرانی شهرداری برای پرداخت حقوق هزینه شده است که این مهم بی نظمی در بودجه را به همراه دارد.

«سعید نادری» افزود: سال گذشته در فروش املاک شهرداری توجه کافی نشده و املاک با بهای غیرواقعی قیمت گذاری شد و به فروش رسیده است.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: اجرای طرح پیاده راه خیابان حصار بر اساس مصوبه کارگروه زیر بنایی استان مرکزی آغاز شده است.

«طوفان محمدی» افزود: اجرای طرح پیاده راه خیابان حصار نخستین تجربه اجرای این طرح در اراک است و اجرای این طرح در بلند مدت درآمدهای اقتصادی بسیاری برای اهالی و کسبه این خیابان به همراه دارد.

وی ادامه داد: به منظور اجرای پیوست فرهنگی این طرح چندین نشست توسط کارشناسان در مساجد برگزار شده است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطر نشان کرد: اهالی خیابان حصار این شهرستان با اجرای این طرح مخالف نبوده بلکه با نحوه اجرای آن مخالف هستند.

محمدی گفت: نیاز است با نگاه کارشناسی به پارکینگ ها و اصناف خیابان، نظر مردم این منطقه جلب شود.

وی ادامه داد: طولانی بودن خیابان حصار، عدم برگزاری نشست های فرهنگی و توجیهی، سکنای اصناف بر اساس شرایط فعلی و تردد بالای این خیابان از جمله عوامل اعتراض مردم به اجرای طرح پیاده راه خیابان حصار است.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: نیاز است گفتمان هایی با مردم خیابان حصار انجام و با ارایه مزایای اجرای این طرح، مشارکت مردم این منطقه جلب شود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: طرح پیاده راه خیابان حصار بدون تهیه مقدمات و تعیین و تکلیف صنوف و مشاغل این خیابان اجرایی شده است.

«علیرضا مرادی» افزود: روابط عمومی شهرداری اراک باید الزامات و تنگناهای جامعه را به مدیریت و نظرات مدیریت شهرداری را به مردم منتقل کند تا با از بین بردن فاصله ها زمینه نزدیکی مردم با شهردار را فراهم کند.

وی ادامه داد: طرح پیاده راه خیابان حصار بدون اطلاع رسانی مناسب به مردم انجام شد که این مهم مشکلاتی را در اجرای این طرح به همراه داشته است.

این عضور شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: نیاز است برنامه های این طرح برای مردم خیابان حصار تهیه و برنامه های عملیاتی و تخصصی برای مشاغل این خیابان اجرایی شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: اجرای طرح های پیاده راه به عنوان برنامه های توسعه ای شهری از جمله عوامل لغو طرح ۵۸ متری بود.

«محمد حسین فدایی» افزود: با برگزاری نشست های مردمی و ارایه مزایای اجرای این طرح، می توان رضایت مردم را کسب کرد.

وی ادامه داد: طرح ۵۸ متری به هیچ عنوان مورد قبول مردم اراک نبود و این طرح به دلیل اینکه غیر کارشناسی بود، لغو شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: حذف طرح ۵۸ متری به معنی تعریف طرح ۵۵ متری دیگری در این شهر نیست.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: طرح پیاده راه مرکز این شهر، خیابان مخابرات، امیرکبیر و بخشی از خیابان عباس آباد از مصوبات کمیسیون ماده پنج است.

«ایرج رضایی» افزود: ایجاد نشاط و پویایی، ارتقای سطح زندگی، ایجاد هویت محلی، بهبود ساختار ترافیک و پارکینگ ها از جمله اهداف اجرای طرح پیاده راه در اراک است.

وی ادامه داد: تعامل مردم با مسئولان و شورای اسلامی کلانشهر اراک از جمله الزامات اجرای این طرح است.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کند.

۱۹۵۵/۳۰۷۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha