۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۹:۱۶
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 83404255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت باد در بیرجند به ۱۰۰ کیلومتر رسید

۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۹:۱۶
کد خبر: 83404255
سرعت باد در بیرجند به ۱۰۰ کیلومتر رسید

بیرجند - ایرنا - سرعت وزش باد لحظه‌ای در بیرجند مرکز خراسان جنوبی صبح امروز (یکشنبه) به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن ایجاد گرد و خاک موجب کاهش دید افقی در برخی مناطق شد.

تندباد از بامداد امروز در خراسان جنوبی مشهود بود به طوری که گرد و خاک آسمان اغلب شهرهای استان را فرا گرفت و کیفیت هوا از سطح بسیار ناسالم هم فراتر رفت.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی به خبرنگار ایرنا گفت: تا پایان هفته بادهای شدید به همراه گرد و خاک را در استان شاهد خواهیم بود و امروز به غیر از مرکز استان سرعت باد در طبس ۶۵، سربیشه ۶۱ و فردوس به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید که بروز خسارت دور از انتظار نیست.

جواد نخعی افزود: امروز و فردا (دوشنبه) در نیمه شرقی و شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، خوسف، زیرکوه، قاین و سرایان وزش بادهای خیلی شدید میزان کاهش دید افقی و حتی بروز خسارت را در برخواهد داشت.

وی اظهار داشت: اختلال در ترددهای جاده‌ای به ویژه در نوار جنوب شرق استان دور از انتظار نیست و هم اکنون دید افقی در بیرجند به ۲ هزار متر، طبس چهار هزار و سرایان پنج هزار متر رسیده است.

نخعی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان به ۲۸ و ۳۸ درجه سانتیگراد رسید افزود: سربیشه و زهان با دمای ۲۵ و طبس با ۴۷ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند.

پلیس راه خراسان جنوبی نیز اعلام کرد که راه‌های استان باز است اما رانندگان با توجه به وزش باد شدید و کاهش دید افقی با احتیاط رانندگی کنند.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha