۱ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83406416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راز و جرگلان مهربان‎ترین شهرستان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- شهرستان مرزی راز و جرگلان در بهار امسال با ثبت تنها ۳۳ مورد نزاع و درگیری، عنوان کم خشونت ترین شهرستان خراسان شمالی را به خود اختصاص داد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی بجنورد، مرکز استان با ۷۷۸ مورد مراجعه به این اداره، خشن ترین شهرستان خراسان شمالی بوده است.

دکتر بابک سلحشور افزود: در این بازه زمانی برای شهرستان اسفراین ۴۱۶ پرونده درگیری، شیروان ۳۹۸ فقره، مانه و سملقان ۲۲۹، فاروج ۱۳۱ و جاجرم با ۱۰۷ با فقره به ترتیب در رتبه‌های بعدی مراجعه به این اداره قرار دارند.

وی گفت: در بهار امسال ۲ هزار و ۹۲ نفر در خراسان شمالی به دلیل آسیب های ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال که هزار و ۹۶۹ مراجعه ثبت شده بود، ۶ درصد رشد داشته است.

سلحشور گفت: از مجموع مراجعان به پزشکی قانونی برای پرونده های نزاع و درگیری در بهار امسال هزار و ۴۳۴ نفر مرد و ۶۵۸ نفر زن بوده‌اند.

به گزارش ایرنا در کل سال ۹۷، هفت هزار و ۱۲۸ مورد پرونده نزاع در پزشکی قانونی خراسان شمالی گشوده شد که از این تعداد چهار هزار و ۹۸۰ نفر مربوط به مردان و ۲ هزار و ۱۴۸ نفر مربوط به زنان بوده‌ است.

این رقم در سال ۹۶ نیز ۶ هزار و ۷۲۸ فقره بوده است.

طبق آمار دادگستری خراسان شمالی هفت عنوان مهم جرایم این استان ۸۶۳ هزار نفری به ترتیب شامل ضرب و جرح عمدی، سرقت، توهین به اشخاص، تصادفات، تهدید، تخریب و تصرف عدوانی است.
۳۰۰۷/۵۱۳۲‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha