۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 2242
کد خبر: 83407373
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازدید معاون اول رئیس جمهوری  از خط ریلی شهر جدید هشتگرد

کرج - ایرنا -  معاون اول رئیس جمهوری روز سه‌شنبه در سفر یک روزه خود به استان البرز از پروژه ملی قطار شهری گلشهر کرج - شهر جدید هشتگرد بازدید کرد و روند اجرایی این طرح را مورد بررسی قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از پروژه متروی گلشهر- شه رجدید هشتگرد گفت: قرار است این ریلی تا پایان تابستان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

محمد اسلامی افزود: یکی از مهم‌ترین نیازها و جدی ترین مطالبه‌ی ساکنان شهر جدید هشتگرد راه‌اندازی قطار شهری است که محقق می شود.

وی ادامه داد: ۲ رام قطار برای این پروژه خریداری شده و با هماهنگی شرکت متروی تهران پس از آماده سازی، خدمات رسانی در این مسیر آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز اظهار داشت: پیگیری امور متروی گلشهر - شهرجدید هشتگرد یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت راه وشهرسازی و شرکت عمران و مادر تخصصی کشور است که امیدواریم با همکاری متولیان امر در این مسیر قدم‌های تأثیرگذاری را برداریم.
حبیب اله طاهرخانی ادامه داد: هر هفته روند اجرایی این پروژه توسط مدیران ارشد شرکت مادر تخصصی و شرکت عمران شهرجدید هشتگرد بررسی و به طور مستمر میزان تأثیر پیگیری‌های گذشته سنجیده می‌شود.
وی اظهار داشت: پروژه متروی تهران به هشتگرد در حاشیه شمالی آزادراه کرج - قزوین در فاصله ۴۵ متری از محور قرار دارد، طول مسیر این پروژه ۲۶.۵ کیلومتر است و در افق سال ۱۴۰۲ برای این پروژه ظرفیت جابجایی ۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر به‌صورت رفت‌وبرگشت در نظر گرفته‌شده است.
طاهرخانی پیشرفت فیزیکی ابنیه این پروژه را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: پروژه متروی گلشهر - هشتگرد در بخش روبنایی مسیر ریلی از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی افزود: با تحقق این مهم زمان سفر به کرج و تهران در شرایط موجود حداقل نیم ساعت کاهش می‌یابد و به همین منظور راه‌اندازی این پروژه موجب صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه حمل‌ونقل می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تزریق نقدینگی برای تأمین تجهیزات و برق بالاسری، این پروژه ملی تا پایان تابستان سال جاری راه اندازی می شود.
پروژه متروی شهر جدید هشتگرد سال ۸۷ باهدف حمل‌ونقل آسان، ایمن و سریع مردم از تهران به هشتگرد کُلنگ زنی شد.
قطاربرقی شهر جدید هشتگرد در ادامه توسعه خط پنج متروی تهران صادقیه - گلشهر کرج است که از گلشهر شروع و تا جنوب شهر جدید هشتگرد به طول ۸۲.۲۵ کیلومتر به صورت ۲ خطه ادامه دارد.
این پروژه در ضلع شمال آزاد راه کرج _ قزوین به صورت هم سطح تعریف شده است و خطوط مترو به طول ۲۵ کیلومتر می‌باشد و از کیلومتر ۴۰ به خط پنج تهران متصل خواهد شد.

ایستگاه متروی شهرجدیدهشتگرد بزرگترین ایستگاه متروی کشور با ۲۲ هزار متر مربع مساحت است

۹۹۳۳/ ۶۱۵۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha