۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 83408818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش راه ابریشم محور توسعه بین المللی همدان است

۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۰
کد خبر: 83408818
همایش راه ابریشم محور توسعه بین المللی همدان است

همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: ششمین کنفرانس بین‌المللی ثبت‌های زنجیره‌ای در مسیر جاده ابریشم محور توسعه بین المللی همدان به ویژه در حوزه گردشگری است.

عباس صوفی عصر سه شنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: معرفی ظرفیت های شهر همدان به مجامع بین المللی یکی از فرصت های مهم در برگزاری این میزبانی است به ویژه اینکه این شهر یکی از مسیرهای راه ابریشم بوده است.

وی بیان کرد: از این ظرفیت بالقوه باید نهایت استفاده را در توسعه گردشگری همدان داشته باشیم و رویکرد اصلی ما معرفی همدان به عنوان شهر خلاف در حوزه گردشگری است.

صوفی خاطرنشان کرد: همچنین تبدیل همدان به شهر برند در حوزه گردشگری نیز بسیار حایز اهمیت است و می خواهیم در این همایش که ۲۵ کشور جهان حضور دارند، ظرفیت های این حوزه را برجسته سازی کنیم.

شهردار همدان یادآور شد: همدان یکی از شهرهای تاریخی جهان با یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی است که ۵۰۰ سال سابقه پایتختی ایران را دارد.

وی اظهار داشت: با این حال تاکنون نتوانسته ایم اثری را ثبت جهانی کنیم و امیدواریم به این مهم دست یابیم.

صوفی افزود: شناساندن همدان طرحی است که شروع آن را با مجموعه کمیسیون ملی یونسکو در ایران خواهیم داشت و نشست های تخصصی را خواهیم داشت.

 آثار همدان شایسته ثبت جهانی است 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: آثار این شهر شایسته ثبت جهانی است و تلاش می کنیم این هدف تحقق یابد.

کامران گردان اظهار داشت: هم اکنون چند شهر کشورمان به عنوان شهر خلاق معرفی شده‌اند و انتظار داریم همدان نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود به این مهم دست یابد.

وی بیان کرد: همدان در سال‌های اخیر با رشد و پیشرفت قابل توجهی همراه بوده و به عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در این سال‌ها توجه جدی به صنعت گردشگری شده است، گفت: انسان محوری را سرلوحه رونق گردشگری قرار داده‌ایم و با ایجاد طرح پیاده راه سازی، به این صنعت کمک شایانی کرده‌ایم.

گردان خاطرنشان کرد: همدان با وجود این همه ظرفیت بسیار مطلوب در حوزه‌های مختلف، فاقد ثبت اثر جهانی است و ازکمیسیون ملی یونسکو در ایران می‌خواهیم برای دستیابی به این مهم حمایت‌ها و پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

وی میزبانی ششمین کنفرانس بین‌المللی ثبت‌های زنجیره‌ای در مسیر جاده ابریشم را فرصتی مهم برای همدان برشمرد و گفت: از تمامی ظرفیت‌ها در میزبانی شایسته این همایش استفاده خواهیم کرد.

کنفرانس راه ابریشم از اول تا ۹ مهر امسال به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه گفت و گوی بین مذاهب و گفت و گوی فرهنگی در کشورهای مسیر جاده ابریشم، دومین کنفرانس بین المللی معنویت در مسیر جاده ابریشم و کنفرانس سالانه رابط‌های ملی جاده ابریشم از جمله برنامه‌هایی است که در قالب کنفرانس بین المللی راه ابریشم برگزار خواهد شد.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha