۱ مهر ۱۳۹۸، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 83486398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدان یکی از قطب‌های مهم در کریدور جاده ابریشم است

همدان- ایرنا- معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: همدان با برخورداری از آثار مهم تاریخی و طبیعی یکی از قطب‌های مهم در کریدور جاده ابریشم است.

محمد حسن طالبیان روز دوشنبه در نشست‌های جهانی راه ابریشم در همدان اظهار داشت: پایتخت مهم مادها از مهمترین شهرهای تاریخی فرهنگی ایران زمین به شمار می‌رود و هم اکنون ۶ اثر تاریخی همدان در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه همدان بخش و نقطه‌ای مهم در جهان است، گفت: بازدید از آثار مهم این شهر و استان جزو برنامه های همایش راه ابریشم به میزبانی همدان است.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت جاده ابریشم برای ایران بیان کرد: مسیر جاده ابریشم در ترویج فرهنگ ادیان به ویژه دین اسلام برای کشورمان بسیار مهم بوده ضمن اینکه ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی را نیز به دنبال دارد.

طالبیان بیان کرد: به دنبال ایجاد گونه‌های فرهنگی در مسیر جاده ابریشم هستیم و این مسیر ظرفیت ویژه ای برای اعتقادها و عقاید به شمار می‌رود.

وی ترویج دین اسلام در سرزمین پهناور چین را یکی از دستاوردهای مهم جاده ابریشم دانست و گفت: زنده سازی و احیای این راه تاریخی با ضرورت ارتباط های انسانی ایجاد شده و امیدواریم در برنامه توسعه راه های کشور این ظرفیت را داشته باشیم.

در این اجلاس که از امروز آغاز و تا هفتم مهر ادامه دارد ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور جهان حضور می‌یابند.

این مهمانان از کشورهای فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال هستند.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha