۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83411252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی چهارمحال و بختیاری جذب شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی و تخصیصی عمرانی این استان در سال ۹۷ جذب شده است.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با حضور سید حمید پورمحمدی گل سفیدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه یک هیأت بلند پایه از مسئولان ملی تاکید کرد: تاکنون عدم جذب بودجه ابلاغی و تخصیصی در این استان نبوده است.

وی افزود: هماهنگی و همکاری مسئولان ملی برای تکمیل و بهره برداری از ۱۲ پروژه آب و خاک جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به منظور ارتقای توان اقتصادی و توسعه مناطق محروم در این استان ضرورت دارد.

عباسی تصریح کرد: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مربوط به حذف نقاط حادثه خیز در چهارمحال و بختیاری مورد توجه مسئولان ملی باشد.

وی یادآور شد: اختصاص اعتبار برای نوسازی ساختمان‌های اداری فرسوده، تجهیز ساختمان‌های صدا و سیما، کمک به حوزه‌های علمیه و مصلاهای نماز جمعه، تقویت زیرساخت‌ها و اجرای طرح جامع گردشگری، تکمیل و بهره برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس و نوسازی مدارس تخریبی چهارمحال و بختیاری جزو مهمترین اولویت‌های استان و نیازمند توجه ویژه مسئولان ملی است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در گذشته بی توجهی‌های فراوانی برای توسعه این استان صورت گرفته است.

وی گفت: تنها مدت کوتاهی به بخش کوچکی از زیرساخت‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری توجه شد.

عباسی تاکید کرد: محرومیت چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف باعث بالا بودن نرخ بیکاری، کمبود اشتغال و مشکلات اقتصادی در این استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نرخ بیکاری این استان در بهار امسال ۱۹ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

طهمورث الیاسی بختیاری تصریح کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته ۵۰ هزار بیکار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی افزود: براساس سند اشتغال چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری این استان در افق ۱۴۰۰ به زیر ۱۰ درصد می‌رسد.

الیاسی بختیاری تاکید کرد: ۹۷ درصد اهداف اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری محقق شده است.

وی یادآور شد: مجموع اعتبارات ملی و استانی ویژه چهارمحال و بختیاری در سال جاری ۱۳۷ درصد رشد شأن می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان یکهزار و ۵۱۳ پروژه نیمه تمام دارد.

وی گفت: اتصال چهارمحال و بختیاری به خوزستان از مسیرهای اصلی و مختلف، تکمیل ۱۹ پروژه ورزشی با ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار، حمایت از بخش خصوصی متقاضی سرمایه گذاری در فرودگاه بین المللی شهرکرد با نیاز اعتباری ۳۰۰ میلیارد ریال، افزایش تخصیص اعتبارات، رفع نقاط پرحادثه با یکهزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، تجهیز باغات به شبکه آبیاری نوین با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و بهره مندی از یکهزار و ۱۱۰ میلیارد ریال منابع از صندوق توسعه ملی از اولویت‌های این استان به شمار می‌رود.

الیاسی بختیاری تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری از مهمترین اولویت‌های مسئولان چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند توسعه‌ای استان است.

وی افزود: تکمیل باند دوم سه راهی پردنجان – چلیچه در شهرستان فارسان، ایجاد نیروگاه‌های جدید آبرسانی، برنامه ریزی برای کاهش تلفات جاده‌ای، احداث تصفیه خانه‌های آب و توسعه بیمارستان‌ها از مباحث مهم اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان نیز گفت: این واحد با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون برای ۲ هزار و ۲۲۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

آقای محمودی تصریح کرد: پتروشیمی لردگان و مدیرعامل آن در لیست ۳۰ پتروشیمی تحریمی از سوی آمریکا هستند.

وی یادآور شد: پتروشیمی لردگان تا پایان سال جاری در ۳ مرحله به بهره برداری و فاز نخست آن تا ۱۰ روز آینده افتتاح می‌شود.

محمودی اظهار داشت: ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از پتروشیمی لردگان نیاز است که از این مبلغ یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی و بقیه از محل تسهیلات بانک سپه تأمین خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، حمایت از اشتغال ارزان و حفظ و احیای مواریث فرهنگی و تاریخی از مهمترین نیازهای استان است.

مهرداد جوادی تاکید کرد: اختصاص اعتبار برای تکمیل و راه اندازی موزه بزرگ چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین نیازهای میراث فرهنگی این استان به شمار می‌رود.

وی افزود: تصویب طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری در هیأت دولت و عملی شدن آن می‌توان در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان مؤثر باشد.

جوادی تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای طرح‌های نیمه کاره گردشگری منطقه مشایخ، کوهرنگ، دیمه، سامان، بن، بروجن، شهرکرد و سایر نقاط چهارمحال و بختیاری از خواسته‌های مسئولان استان است.

وی یادآور شد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری و فرهنگی چهارمحال و بختیاری جزو مهمترین اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال جاری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نگهداری راه‌های این استان سالانه ۴ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

احمد جمشیدی تاکید کرد: هم اینک ۱۴ پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با افزون بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است.

وی افزود: اجرای ۱۳ پروژه با ۱۸۴ کیلومتر طول و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز اعتباری در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

جمشیدی تصریح کرد: رفع ۴۹ نقطه حادثه خیز چهارمحال و بختیاری در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مصوب شده که اجرای آن نیازمند تأمین اعتبار است.

وی اظهار داشت: تعمیر ماشین آلات راهداری و خرید دستگاه‌های جدید و اختصاص بخشی از آن به گردنه‌های دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ ضرورت دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۷۹ هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد.

سهراب رئیسی تاکید کرد: از این تعداد ۵۰ درصد با ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مقاوم سازی شده و بقیه هنوز غیر مقاوم هستند.

وی افزود: مطالعه جابجایی ۴۷ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری به ۶۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رئیسی تصریح کرد: تاکنون طرح هادی در ۳۲۹ روستای چهارمحال و بختیاری با یک میلیارد و ۹۱۰ میلیارد ریال هزینه اجرایی شده که از این مبلغ یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال در ۳ سال گذشته اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکنون برای اجرای طرح هادی در ۲۴۴ روستای واحد شرایط دیگر اقدام نکرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بهسازی و ساماندهی مسیل های استان یکهزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: عدم بهسازی مسیل های روستایی چهارمحال و بختیاری در سیل سال جاری باعث بروز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت در ۱۳۷ روستای این استان شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: احیای دشت شهرکرد با ۲۰ متر افت سطح سفره‌های زیرزمینی، فرونشست زمین و تبدیل به کانون ریزگرد ۴۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

علی محمدی مقدم تاکید کرد: احیای سد خاکی روستای امام قیس شهرستان بروجن با ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیردست نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: احداث ساختمان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهرنگ ۳۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

محمدی مقدم تصریح کرد: برای مقابله با خشکیدگی درختان بلوط و اطفا حریق در جنگل‌های چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بیش از ۱۰۰ درصد درآمدهای این استان در سال گذشته محقق شد.

تهمتن عبداللهی تاکید کرد: سهم اعتبارات هزینه‌ای چهارمحال و بختیاری در سطح ملی بسیار ناچیز است.

وی افزود: ۹۵ درصد امور تولیدی و سرمایه گذاری به منابع و تسهیلات بانکی وابسته است.

عبداللهی تصریح کرد: مدیران عامل بانک‌ها در سطح ملی نباید بندها و تبصره‌هایی را به قوانین و مقررات اضافه کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای احداث مجتمع فرهنگی دفاع مقدس استان تاکنون ۷۶ میلیارد ریال در ساختمان و ۱۹۰ میلیارد ریال برای موحطه سازی هزینه شده است.

سرهنگ پاسدار ذوالفقاری تاکید کرد: مجتمع فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری هم اینک ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از مجموع یکهزار و ۹۰۰ مدرسه استان ۱۲۰ مدرسه تخریبی و ۶۰۰ مدرسه نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

فرحناز قائدامینی تصریح کرد: رفع آسیب‌های وارد شده به آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سیل امسال ۱۰۰ میلیارد ریال و تجهیز ساختمان‌های آموزشی استان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به هوشمندسازی کلاس‌های ۱۷ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برای رسیدن این سرانه به ۵۰ درصد باید ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شود.

قائدامینی اظهار داشت: دیون آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هم اینک یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۲۲ حوزه علمیه در این استان با ۵ هزار عضو فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری تاکید کرد: پروژه ساختمان مرکزی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تاکنون ۴۰ پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایرنا، معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه یک هیأت بلند پایه از مسئولان ملی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری حضور یافت.

۷۳۶۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha