۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83411672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موجودی انبارهای سازمان اموال تملیکی هزینه گزافی تحمیل می‌کند

تبریز - ایرنا - معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی بر لزوم تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در استان ظرف ۳ ماه تاکید کرد و گفت: نگهداری کالاهای قاچاق در این سازمان هزینه‌های گزافی به بیت المال تحمیل می‌کند.

به گزارش جمعه ایرنا، بابک محبوب علیلو در دومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی در سال‌جاری با اشاره به وضعیت انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان، تعیین تکلیف کالاهای موجود به ویژه کالاهای فاسدشدنی را ضروری دانست و گفت: نگهداری کالای قاچاق در انبارها هزینه گزافی به بیت المال تحمیل می‌کند از این رو باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

وی همچنین خواستار تسریع معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز در پاسخگویی به استعلام های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد و بر لزوم رعایت اصول زیست محیطی در فرآیند امحای سموم کشاورزی قاچاقی، تاکید کرد.

۲۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در آذربایجان شرقی امحا شد

 حسن استوارآذر، مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی آذربایجان شرقی نیز از امحای کالای قاچاق طی سال گذشته به ارزش ۲۳ میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال‌جاری نیز بیش از یک و نیم میلیارد تومان کالای قاچاق در استان امحاء شده است.

در این جلسه مصوبات جلسه قبل، بررسی و گزارش بازدید از انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان آذربایجان شرقی و همچنین گزارش اقدامات انجام شده در فرودگاه شهید مدنی راجع به بازرسی‌های فرودگاهی و ورود و خروج مسافران ارائه شد.

در ادامه پس از بحث و بررسی مقرر شد سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان، لیست سموم موجود را در اختیار اداره کل محیط زیست استان قرار دهد تا در اسرع وقت در خصوص نحوه امحاء تعیین تکلیف شود.

همچنین کمیته حقوقی و قضایی در خصوص کالاهای صاحب متواری، امحای داروها، وضعیت ارسال آرای صادره اداره تعزیرات حکومتی استان و دادگاه های انقلاب اسلامی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بررسی و تصمیم گیری و تعیین تکلیف کند.

در این جلسه همچنین به اقدامات انجام یافته در کنترل قاچاق کالا و ارز در گیت های ورودی و خروجی فرودگاه شهید مدنی (ره) تبریز اشاره شد؛ طی این اقدامات که با بازرسی میدانی همراه بود، پیگیری ها و هماهنگی های لازم از طرف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در خصوص تجهیز سالن مسافرین خارجی به «گیت وی» و «ایکس ری» انجام شد که در نتیجه، سالن های پرواز داخلی و خارجی فرودگاه تفکیک و به دستگاه‌های بازرسی مجهز شدند.

۵۱۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha