نماینده مردم بناب و خوشهمهر روز شنبه در حاشیه افتتاح این طرحها به خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای تکمیل و بهرهبرداری از این مدارس بالغ بر ۱۴٠ میلیارد ریال هزینه شد.
حجتالاسلام «محمد باقری بنابی» با بیان اینکه وضعیت مدارس این شهرستان مطلوب نیست، اضافه کرد: ۲۲ مدرسه این شهرستان به نوسازی نیاز دارد که همت خیران و دولت را میطلبد.
وی با بیان اینکه اکنون ۲۰ مدرسه مشارکتی نیز در این شهرستان در حال احداث است، ابراز امیدواری کرد که نوسازی ۲۲ مدرسه فرسوده نیز در سریعترین زمان ممکن آغاز شود.
وی همچنین از ۲ شیفته بودن برخی از مدارس بناب هم ابراز گلایه کرد و افزود: وجود مدارس ۲ شیفته در شان این شهرستان نیست و امیدواریم طرح محرومیتزدایی و گسترش عدالت آموزشی دولت چهاردهم نتیجهبخش باشد
به گزارش ایرنا این آیین با حضور «فرهاد فرهادی»، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجانشرقی و جمعی از مسئولان محلی برگزار، و احداث مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در روستای «خانه برق جدید» نیز با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگزنی شد.
گفتنی است طرح محرومیتزدایی و گسترش عدالت آموزشی که طی ماههای اخیر و با تاکید رییسجمهور به مرحله اجرا گذاشته شد، امیدواری نسبت به تسریع در نوسازی مدارس فرسوده را افزایش داده است.
این طرح بازسازی مدارس عارضهای، کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانشآموز، سنگی تخریبی بالای ۱۰ دانشآموز، مدارس با تراکم بالای ۳۵ دانشآموز در محدوده شهری و مدارس با سرانه زیر ۳۰ دانشآموز را هدف قرار داده است.
اجرای این طرح در حقیقت در سایه تاکید رییسجمهور و با تکیه بر تفکر بسیجی آغاز شد و از آنجایی که سطوح محرومیتزدایی در استانها یکسان نیست، مشکلات این بخش با شکلدهی جریانهای مردمی حل میشود.
ضمن توجه به اینکه توسعه عدالت آموزشی و محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی اولویتدار، کاهش تراکم کلاسهای دولتی بالای ۳۵ نفر بر اساس جدول ۲۰ ماده ۸۷ قانون برنامه هفتم پیشرفت، افزایش سرانه فضای آموزشی مناطق بحرانی زیر سه مترمربع به ازای هر دانشآموز و توسعه مشارکتهای مردمی و دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی و بنگاههای اقتصادی در چارچوب مسئولیتهای اجتماعی و افزایش مشارکت خیران مدرسهساز از اهداف اصلی آن است.
تاکید رییسجمهور به محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی
شخص رئیسجمهور به موضوع مهم محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی کشور توجه ویژه دارد و ورود شخص اول اجرایی کشور به موضوع زدودن غبار محرومیت از کالبد نظام تعلیم و تربیت، یک فرصت تاریخی است.
دکتر پزشکیان از ابتدای دولت چهاردهم بر ضرورت محرومیتزدائی از فضاهای آموزشی کشور تاکید کرد که به دنبال آن در جلسات مختلف ضمن تبیین موضوع دستورالعمل نهضت محرومیتزدائی از فضاهای آموزشی تنظیم، و این طرح پنجم آذرماه و همزمان با روز تاسیس بسیج در منطقه کمتر توسعهیافته «کلات» به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.
عدالت آموزشی از اولویتهای دولت چهاردهم است
وزیر آموزش و پرورش نیز صبح روز هفتم آذرماه و در آئین تجلیل از خیر مدرسهساز و افتتاحیه مدرسه «وکیلی» در نیشابور گفت که «محرومیت زدایی، کیفیتبخشی و عدالت آموزشی از سیاستها و اولویتهای اصلی دولت چهاردهم است».
به گفته «علیرضا کاظمی» رئیسجمهور با تشکیل کمیته محرومیتزدایی و عدالت آموزشی، تقریباً هر هفته با آموزش و پرورش نشستهای تخصصی برگزار میکند و این نشاندهنده اهمیت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم است.
نظر شما