تحرکات نیروهای فرامنطقه ای رصد می شود

تهران- ایرنا- فرمانده یگان هوادریا نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که تمام تحرکات نیروهای فرامنطقه در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رصد و پایش می شود.

امیر دریادار دوم "منصور روح الامینی" در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهارداشت: هوادریای نداجا به عنوان بخش هوایی نیروی دریایی ارتش مداوم رصد و پایش تمام مناطق آب های سرزمینی و آب های بین المللی که امکان تهدید در آنجا وجود دارد، را به صورت کامل انجام می دهد.
وی اعلام کرد: نداجا به منظور انجام رصد های کامل ۲۴ ساعته،  توسط بالگردها، هواپیماهای بال ثابت و پهپاد ها بر فراز محدوده تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان پروازهای شناسایی انجام می دهد.
فرمانده هوادریای نداجا افزود: این پروازها در کنار رصد های قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) و سایر یگان های موازی باعث شده است که اشراف اطلاعاتی کاملی در منطقه ایجاد شود.
امیر روح الامینی با تاکید بر اینکه تحرکات نیروهای فرامنطقه ای حاضر به صورت کامل رصد می شود، گفت: ما معتقدیم که حضور نیروهای فرامنطقه ای در اینجا هیج ضرورتی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه پیام ایران برای کشورهای همسایه صلح است، تصریح کرد: علی رغم سیاست های نا مناسب برخی از کشورهای منطقه، هیچ وقت مشکلی با این کشورها نداشته و نداریم؛ ما آنها را برادر خود می دانیم و امنیت آنها را امنیت خود قلمداد می کنیم.

علی رغم سیاست های نا مناسب برخی از کشورهای منطقه، هیچ وقت مشکلی با این کشورها نداشته و نداریم؛ ما آنها را برادر خود می دانیم و امنیت آنها را امنیت خود قلمداد می کنیم. فرمانده یگان هوادریای نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه قدرت دفاعی ایران برای کشورهای منطقه تهدید محسوب نمی شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به قدرت و اقتداری که دارد می تواند امنیت تمام کشورهای منطقه را تامین کند از این رو نیازی نیست که کسی از آن طرف دنیا برای تامین امنیت وارد محدوده تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان شود.
روح الامینی معتقد است که زمانی که غربی ها متوجه شدند ایران به تنهایی می تواند امنیت منطقه را تامین کند، پروژه ایران هراسی را در پیش گرفتند.

امدادرسانی هوادریا

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه یکی از شرح وظایف ما امدادرسانی به یکان‌هایی است که در حالت استقرار در دریا هستند، گفت: برای امدادرسانی مالکیت و ملیت آن یکان‌ها مهم نیست، بلکه اگر یکان‌های ایرانی یا غیر ایرانی در محدوده تحت کنترل ما، دچار اضطرار شوند و یا برابر استانداردهای بین المللی درخواست کمک کنند، بالگردهای ما به یاری آنان می‌شتابند.

فرمانده هوادریا نداجا به امدادرسانی یکان هوا دریای نیروی دریایی ارتش در کمک به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: بیمارانی که نیاز به انتقال به بندرعباس و مراکز استان‌ها را دارند توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش از مناطق مختلف و صعب العبور به بیمارستان‌های پیشرفته در بندرعباس و سایر مراکز استان‌ها منتقل می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha