۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1049
کد خبر: 83416294
T T
۰ نفر
۵۰ هزار خانه مددجویی و توانجویی در کشور ساخته می‌شود

تبریز - ایرنا - دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور گفت: در زمان کنونی حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی با مشارکت نهادهای مرتبط در کشور برای مددجویان و توانجویان ساخته می‌شود.

علی ربوبی، روز دوشنبه در حاشیه نشست کمیته راهبری کشوری برای تامین مسکن خانواده های دارای دو توانجو در تبریز در گفت و گو با ایرنا افزود: کوشش می‌شود با جذب منابع مورد نیاز، واگذاری این واحدها به جمعیت هدف زیرپوشش شتاب گیرد.

وی با اشاره به تدوین بسته حمایتی سازمان بهزیستی برای کمک به تامین مسکن خانواده های دارای توانجو و مددجویان، اظهار داشت: در کشور با همکاری و مشارکت سایر نهادهای مرتبط مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی، خیران و موسسه های خیریه به تامین مسکن ۱۱۰ هزار خانوار دارای توانجو و مددجویان کمک شده است.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان برای تامین مسکن چهار هزار و ۳۰۰ خانوار دارای حداقل دو توانجو در کشور کمک می‌شود که تا کنون از این تعداد شش هزار و ۲۵۰ واحد مسکن به جمعیت هدف واگذار شده است.

ربوبی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه شش هزار و ۵۸۸ واحد مسکن نیز در دست ساخت است،  ادامه داد: امید است این واحدها نیز تا دو سال آینده تکمیل و به افراد زیرپوشش تحویل شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات بهزیستی در زمینه مسکن ویژه خانوارهای بدون مسکن بوده و اولویت با سرپرستان خانوار است، یادآوری کرد: در زمان کنونی حدود ۱۱۳ هزار خانوار بدون مسکن پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور گفت: برای تامین مسکن این خانوارها تفاهم نامه ای با بسیج سازندگی برای احداث پنج هزار واحد مسکونی،  با قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه برای ساخت پنج هزار و ۲۵۲ واحد مسکونی در مناطق مرزی و سخت گذر و با قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی امضا شده است.

ربوبی، افزود: برای خانوارهای دارای دو عضو توانجو نیز با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در شهرها ۳۰۰ میلیون ریال و در روستاها ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی برای تامین مسکن مددجویان در شهرها و روستاها گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد ۵ درصد با معرفی بنیاد مسکن پرداخت می شود.

ربوبی، ادامه داد: تلاش می شود با پیگیری از بانک مرکزی این تسهیلات برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیز محقق و مشکل جمعیت هدف بهزیستی برای دریافت این تسهیلات رفع شود.

نشست کمیته راهبری کشور برای تامین مسکن خانواده های دارای ۲ عضو توانجو با حضور مدیران کل و کارشناسان ادارات مسوول استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان در تبریز برگزار شد.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha