۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83417330
T T
۰ نفر
وزیر کشور آلمان برای بررسی علل افزایش جنایات تعطیلات خود را ناتمام گذاشت

تهران- ایرنا- در پی افزایش جنایات در آلمان «هورست زهوفر» با ناتمام گذاشتن تعطیلات خود، برای تشکیل جلسه با نهادهای امنیتی به برلین بازگشت.

شبکه دویچه وله آلمان گزارش داد که «هورست زهوفر» وزیر کشور مرخصی‌اش را ناتمام گذاشته و «با توجه به جرم‌های سنگینی که در این اواخر صورت گرفته» می‌خواهد با رؤسای نهادهای امنیتی دیدار و گفت‌وگو کند.
بر این اساس از جمله محورهای گفت‌وگوی وی حمله‌ها و تهدیدها علیه نمایندگان حزب چپ آلمان، تهدید به بمب‌گذاری علیه مساجد، حمله با انگیزه نژادپرستانه علیه یک اریتره‌ای در وشترباخ در ایالت هسن و نیز قتل روز گذشته یک کودک در فرانکفورت خواهد بود.
زهوفر گفته است که روز سه‌شنبه اطلاعاتی را در اختیار افکار عمومی خواهد گذاشت. او همچنین به پلیس فدرال و پلیس جنایی وعده داد که هر گونه حمایتی که ضروری باشد در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
روز دوشنبه پسری هشت ساله در ایستگاه مرکزی قطار آلمان به دست مردی جلوی قطار سریع السیر هل داده و کشته شد.

به گزارش پلیس ، مردی که در این رابطه دستگیر شده، مادر پسر کشته شده را نیز جلوی قطار هل داده و تلاش کرد تا شخصی دیگر را هم جلوی قطار بیندازد. او سپس فرار کرد اما چند عابر پیاده او را متوقف و دستگیر کرده‌اند تا پلیس بیاید.
تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که فرد مظنون حدودا ۴۰ ساله و دارای تابعیت ارتیره است و قربانیانش را نمی‌شناخته است.
به گفته سخنگوی دادستانی آلمان، قرار است امروز (سه‌شنبه) بازجویی از او صورت گیرد.
طبق این گزارش مادر۴۰ ساله که روی ریل پرت شده بود توانسته خود را نجات دهد. نفر سوم نیز توانسته از دست حمله‌کننده بگریزد.
دادستانی آلمان در حال بررسی ویدیوهایی است که اعمال جرم را نشان می‌دهند و احتمالا در این رابطه پرونده‌ای با اتهام قتل گشوده خواهد شد.
واقعه ایستگاه مرکزی قطار فرانکفورت یادآور واقعه‌ای مشابه در ایستگاه قطار فورده در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان در هفته گذشته است. در آنجا یک مرد زنی را جلوی یک قطار هل داد و کشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha