۹ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83418363
T T
۰ نفر
کره جنوبی رزمایش های نظامی با آمریکا را از سر می گیرد

پکن- ایرنا- با وجود هشدارهای مکرر کره شمالی، منابع نزدیک به وزارت دفاع کره جنوبی می گویند این کشور از دوشنبه آینده رزمایش های نظامی مشترک با آمریکا را از سر خواهد گرفت.

تلویزیون دولتی ژاپن روز چهارشنبه گزارش کرد کره جنوبی و آمریکا تابستان سال گذشته به دنبال اولین نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، این رزمایش ها را به حالت تعلیق درآورده بودند.

پنجشنبه گذشته کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد پرتاب کرد پیونگ یانگ گفت این کشور به عنوان هشداری به کره جنوبی در مورد این رزمایش های نظامی، نوع جدیدی از سلاح های تاکتیکی هدایت شونده را پرتاب کرد.

پیونگ یانگ بامداد امروز نیز این هشدار را تکرار کرد و دو موشک دیگر پرتاب کرد تا دوباره این موضوع را به کره جنوبی گوشزد کند اما به نظر می رسد مقامات کره جنوبی تصمیم خود را برای برگزاری این رزمایش ها گرفته اند.

 بر اساس گزارش رسانه های کره جنوبی این رزمایش مشترک قرار است به مدت 16 روز برگزار شود.

مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در دو بخش مجزا در آبهای شبه جزیره کره برگزار می شود.

«جوجه عقاب» (فوئل ایگل) و «عزم راسخ» (کی ریزالو) اسامی دو رزمایشی است که در سطحی گسترده دو کشور در سال های گذشته برگزار کرده اند.

کره شمالی که از چند ماه پیش از آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف کرده بود، پس از این توقف چند ماهه برای چندمین بار در ماه های اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در هانوی پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد رهبران دو کشور تا کنون سه بار یکدیگر را ملاقات کرده اند.

آزمایش های جدید موشکی کره شمالی در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دو روز پیش اظهار امیدواری کرده بود گفت و گوها با آمریکا "خیلی زود" از سر گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha