۸ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 2285
کد خبر: 83418400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طالبان گزارش «یوناما» را دور از انصاف خواند

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۱۷
کد خبر: 83418400
طالبان گزارش «یوناما» را دور از انصاف خواند

کابل- ایرنا- طالبان با معرفی نظامیان آمریکایی به عنوان مقصر 80 درصد از تلفات غیرنظامیان در افغانستان، گزارش یوناما را دور از انصاف ارزیابی کرد.

«ذبیح الله مجاهد » روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای نوشت: این بار اگر چه در گزارش یوناما به این نکته اشاره شده است که بیشتر تلفات غیرنظامیان در شش ماه گذشته در نتیجه بمباران ها و عملیات های شبانه آمریکایی ها بود، اما هنوز هم در این مورد جزئیات کامل منتشر نشده است.

وی افزود: درصد تلفات غیرنظامی که به امارت اسلامی نسبت داده شده است، نقائص زیادی دارد و ما آن را رد می کنیم.

« امارت اسلامی، یک اداره فعال برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان دارد، هر تلفات و خسارات کوچک و بزرگ به غیرنظامیان، با دقت بررسی و از تکرار آن جلوگیری می شود. همچنان در هیچ جا به مردم غیرنظامی حمله عامدانه صورت نگرفته است.»

مجاهد اظهار داشت: در گزارش یوناما 38 درصد از تلفات غیرنظامیان به امارت اسلامی نسبت داده شده که دور از واقعیت است.

وی افزود: در این گزارش، حملاتی را به امارت اسلامی دادند  که ما آن را در همان زمان وقوع، رد کرده بودیم.

سخنگوی طالبان ادامه داد: اشغالگران که عامل بیش از ۸۰ درصد تلفات غیرنظامیان هستند و در هر واقعه به صورت مستقیم یا حامی سهم دارند، مسئول تنها ۱۴ درصد تلفات غیرنظامیان خوانده شده اند، که دور از انصاف است.

مجاهد تاکید کرد: امارت اسلامی به یوناما و تمام نهادهای حقوق بشری توصیه می کند در راستای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، زمانی گام های موثر برداشته می شود که تمام واقعیت ها دقیقا بررسی و عاملین اصلی آن شناسایی و موضوع  تلفات غیرنظامیان از مسایل سیاسی دور نگه داشته شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha