۹ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 1646
کد خبر: 83419897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پسماندهای روستایی در اردبیل ساماندهی می‌شوند

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۴
کد خبر: 83419897
پسماندهای روستایی در اردبیل ساماندهی می‌شوند

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تا یک ماه آینده با همکاری فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان وضعیت ساماندهی پسماندهای روستایی احصا شده و نسبت به رفع مشکلات آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایرنا ،مسعود امامی یگانه روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان همه شهرداری‌ها باید در جهت مدیریت پسماند شهری، برنامه زمان‌بندی شده ارائه دهند و در این راستا موضوع تفکیک از مبداء و تولید سوخت از زباله در دستور کار تعدادی از شهرداری‌های استان قرار دارد.

وی اظهار داشت: از سال گذشته نسبت به اهمیت این موضوع  تاکید و بحث و تبادل نظر کارشناسی انجام شده و امیدواریم برودی اقدامات موثری بر مبنای طرح جامع مدیریت پسماند، عملیاتی شود.

امامی یگانه تشریح کرد: امسال مسیل‌های موجود در مناطق مختلف استان بصورت مستمر پاکسازی و بازگشایی می‌شوند تا در صورت بروز سیل خسارات به حداقل برسد و از فرمانداری‌ها و دستگاه‌های متولی خواسته شده این روند تا پایان سال ادامه یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین گفت: مهم‌ترین راهکار برای داشتن شهری زیبا و عاری از آلودگی، ارتقای فرهنگ عمومی است که لازمه آن، توجه بیش از پیش به این موضوع، توسط دستگاه‌های ذیربط و سازمان‌های مردم نهاد است که نگهداری مناسب و صیانت فضای بیرون از خانه و محیط زیست نیز برای همه ما ارزشمند تلقی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی در خصوص روند اجرایی ساماندهی محل‌های دفن زباله، طرح جامع مدیریت پسماند شهر اردبیل، مشکلات و معضلات محل‌های جمع آوری نخاله‌های ساختمانی، همچنین جمع‌آوری بانک اطلاعات پسماند روستایی استان بر اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه محیط زیست و پسماند، ادامه اجرای برنامه‌های پاکسازی محورهای مواصلاتی و همچنین مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست تاکید و آن را جزو اولویت‌ها و برنامه‌های کاری مدیریت پسماند استان دانست.

محمد خداپرست خواستار تسریع در روند اجرایی احداث محل دفن جدید پسماندهای شهرهای خلخال و سرعین شد و با تاکید بر انتقال پسماندهای ساختمانی شهر اردبیل به محل‌های تعیین شده، خواستار تسریع انتقال نخاله‌های ساختمانی در جایگاه موقت مسیر جاده خلخال(سایت شهرک رازی) به محل دفع نهایی نخاله‌های ساختمانی شد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha