۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83420274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات کالا از گمرک سمنان ۳۶ درصد افزایش یافت

۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۲
کد خبر: 83420274
صادرات کالا از گمرک سمنان ۳۶ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: صادرات کالا از گمرک سمنان از ابتدای فروردین تا پایان تیر ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافت.

علی سعدالدین روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در چهار ماه گذشته ۸۶ هزار و ۳۵۹ تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون و ۳۹۹ هزار دلار از گمرک سمنان به نقاط مختلف جهان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت کالاها از مبدا سمنان به ۴۵ کشور جهان صادر شد، گفت: عراق، افغانستان، ترکیه، هند، امارات، ترکمنستان، ازبکستان، اندونزی، آذربایجان، پاکستان، هنگ کنگ، ایتالیا، ارمنستان و گرجستان از جمله بازارهای هدف صادراتی سمنان در چهار ماه گذشته بودند.

مدیرکل گمرک استان سمنان ادامه داد: از نظر وزن، کالاهای صادراتی از مبدا سمنان ۳۶ درصد افزایش یافت و ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی ۶۱ دلار برآورد می‌شود.

سعدالدین اضافه کرد: میزان صادرات انجام شده از مبدا گمرک سمنان با فعالیت ۹۱ شرکت شامل ۷۳ قلم کالا بوده است.

ترخیص ۳۲۶۱ تن کالا از گمرک سمنان

وی اضافه کرد: در چهارماه گذشته سه هزار و ۲۶۱ تن کالا به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۴۱ هزار دلار از گمرک سمنان ترخیص شد.

سعدالدین خاطر نشان کرد: این کالاها از ۱۴ کشور جهان از جمله ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، امارات، هلند، جمهوری کره و لهستان به استان سمنان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان تصریح کرد: کالاهای وارداتی از نظر وزن ۴۹ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۲۳ درصد افزایش داشت و متوسط ارزش دلاری هر تن کالا پنج‌هزار و ۲۹۰ دلار بوده است.

وی اضافه کرد: گمرک سمنان در چهار ماه گذشته با احتساب ضمانت نامه‌ها ۸۵ میلیارد ریال درآمد داشته است.

سعدالدین خاطر نشان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال ۱۶ پرونده به ارزش ۴۷ میلیارد ریال  با ۹۵۸ هزار و ۳۸۹ کیلوگرم وزن به ظن قاچاق کشف شد و این کشف‌ها از نظر ارزش و وزن به ترتیب ۵۴ درصد و ۱۷۵ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد.

۷۳۳۹/۷۴۰۸