۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83438247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه صادرات تروریسم اقتصادی آمریکا را بی اثر می‌کند

سمنان- ایرنا- مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: توسعه و رونق صادرات غیرنفتی در کشور فشارهای خارجی و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران را بی اثر می‌کند.

علی سعدالدین روز پنجشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران با حمایت همه‌جانبه از صادرات و صنایع بی اثر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۸۶ هزار تن کالا از استان سمنان به نقاط مختلف جهان صادرات شد که با جابجایی این میزان کالا از مبدا سمنان، بیش از ۷۴ میلیون دلار نصیب کشور شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان ادامه داد: با وجود کاهش میزان صادرات کالا از دیگر استان‌های کشور به نقاط مختلف جهان در سالجاری اما سمنان در سال ۹۸ در میزان ارزش دلاری صادرات کالا رتبه مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: در فروردین تا تیر امسال ۷۳ نوع کالا از مبدا سمنان به ۴۵ کشور جهان صادر شد که ۹۱ شرکت تجاری این کالاها را از گمرک استان صادر کردند.

سعدالدین تصریح کرد: میزان کالاهای صادراتی استان سمنان از نظر وزنی ۲۷ درصدد کاهش یافت که این امر نشان از کاهش خام‌فروشی و صادرات کالاهای دارای ارزش افزوده قابل‌ توجه است.

وی افزود: در سال ۹۷ ارزش یک تن کالای صادراتی استان سمنان دستکم ۵۰۰ دلار بود که این رقم اکنون به ۹۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است و این امر به معنی توجه به افزایش بهره وری در کالاهای تولیدی است.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: در سال ۹۸ ارزش کالاهای وارداتی به سمنان سه میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بود که عمده این کالاهای وارداتی ابزار و مواد اولیه برای تولید کالا بوده است.

در این نشست در ارتباط با وضعیت اشتغال، میزان صادرات و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از سوی مدیران  دستگاه‌های اجرایی مربوط مطالبی ارائه شد.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

اخبار مرتبط