۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۴۱
کد خبر: 83422061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۴۱
کد خبر: 83422061
مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهره برداری از چند طرح مهم فرهنگی، آغاز فعالیت خط سوم تجاری جاسک، صدور حکم قصاص عامل شهادت ماموران دریابانی میناب ، آتش سوزی در یک واحد خوابگاهی دانشجویان از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

استان هرمزگان در هفته گذشته (پنجم تا ۱۱ مردادماه ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های سیاسی، ا جتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بود که برخی از مهمترین این اخبار در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی

استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده به منظور آغاز عملیات نوسازی سه هزار بافت فرسوده در شهر بندرعباس در سالجاری، گفت:  این امر در گروی همکاری و مشارکت خوب مردم در راستای نوسازی واحدهای مسکونی در محله چاهستانی ها و سایر محلات شهر بندرعباس است.

فریدون همتی شامگاه پنجشنبه گذشته در نشست ستاد بازآفرینی استان هرمزگان اظهار داشت: در نظر داریم با همکاری توسعه گرها وارد مرحله ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی های بندرعباس شویم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و ۱۵ هزار و ۳۵۵ تن انواع کالای اساسی از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال در بندرشهید رجایی تخلیه و روانه بازارهای داخلی کشور شد.

الله مراد عفیفی پور روز شنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود:  کالاهای یادشده در قالب هفت قلم شامل شکر، برنج، روغن نباتی و حیوانی، گندم، کود و سموم شیمیایی، کاغذ و دام زنده است که از طریق ۳۰ فروند کشتی اقیانوس پیما وارد بندر شهید رجایی شد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۹ هزار و ۴۴۵ تن کالای اساسی شامل گوشت گاو و گوساله، مرغ منجمد، شکر و برنج از ابتدای سالجاری تاکنون در فروشگاه های بزرگ و تعاونی های استان هرمزگان توزیع شده است

خلیل قاسمی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کالاها شامل ۱۷۶ تن گوشت گرم گوسفندی وارداتی، ۱۵۶ تن گوشت منجمد گوساله وارداتی، ۸۰ تن گوشت گرم گوساله وارداتی و هزار و۱۶۳ تن گوشت مرغ منجمد است.

سایت ارتقای نسل سوم و چهارم تلفن همراه با هزینه ۲۵ میلیارد ریال در روستای خرگوشی از توابع دهستان بیابان سیریک عصر شنبه گذشته راه اندازی شد. 

با بهره برداری از این سایت، پوشش نسل سوم و چهارم تلفن های همراه در ۸ روستای دهستان بیابان سیریک تامین شد.

هفته گذشته اعلام شد: ۳۷۷ میلیارد ریال وام بانکی ظرف یک سال گذشته از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی، به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در هرمزگان پرداخت شده است.

چهار هزار و ۱۶۳ طرح توسط کمیته امداد امام خمینی هرمزگان به کارگروه حمایتی استان معرفی شده که تاکنون یک هزار و ۱۷۴ طرح، این وام بانکی را دریافت کرده اند.

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان روز دوشنبه گذشته در گفت و گوبا ایرنا گفت: ۷۰ میلیارد ریال برای خرید و نصب ۲ پل تسلکوپی فرودگاه بین المللی بندرعباس هزینه شده است.

محمود امانی بنی ادامه داد: این پل ها ساخت کشور اسپانیا بوده و بهره برداری آنها از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

معاون نظارت، بازرسی و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در مدت چهارماه ابتدایی امسال واحدهای صنفی و خدماتی متخلف در استان هرمزگان ۴۴۸ میلیارد ریال جریمه شدند.

عبدالرضا پیروی منش روز یکشنبه گذشته در جریان بازدید از واحدهای صنفی استان افزود: از ابتدایی سالجاری تاکنون ۸۷ هزار و ۴۹۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان انجام شد که برای ۵ هزار و ۹۱ مورد پرونده تخلف تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: سه تن انواع آبزیان که ظرف چهارماه اخیر به روش غیراصولی در استان صید شده بود، کشف شد.

سرهنگ حسن آزادی دوشنبه گذشته در جمع خبرنگاران بیان داشت:  همچنین در این مدت، بیش از۸۵۰ طاقه تور منوفلامنت غیر مجاز، ۶۵ جفت تخته ترال، ۵۵ طاقه تورغیرمجاز متفرقه، ۶۷ فروند شناور غیرمجاز توقیف و ۱۰۰نفر متهم دستگیر شدند.

با راه اندازی خط سوم تجاری در بندرجاسک نخستین محموله یخچالی حامل میوه و تره بار و صیفی جات چهارشنبه گذشته با یک فروند شناور فلزی به عمان صادر شد.

فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح شنبه گذشته از طریق فرودگاه بین‌المللی بندرعباس وارد این شهر شد.

در این سفر تفاهم‌نامه فرهنگی و هنری بین سید عباس صالحی وزیر ارشاد اسلامی و استاندار هرمزگان در بخش‌های بیمه فعالان رسانه ای و فرهنگ و هنر، توسعه زیرساخت‌های سینمایی، علوم قرآنی و غیره به امضا رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه گذشته با حضور در شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان، حکم ریاست این شورا را به حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان اعطا کرد.

اثر ۴ هنرجوی هرمزگان به مرحله عملی بیستمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور راه یافت.

آثار راه یافته به جشنواره شامل ۳ اثر فردی در رشته گرافیک و نقاشی و همچنین یک اثر گروهی در رشته معماری داخلی است.

سند توسعه فرهنگی هرمزگان هفته گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار هرمزگان امضا شد.

گوهر، سینمای دیجیتال و نگارخانه مروارید بندرلنگه روز شنبه گذشته با حضور وزیر ارشاد اسلامی، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران استانی به بهره برداری رسید.

مجتمع فرهنگی هنری رودکان در شهرستان رودان روز یکشنبه گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران استانی و محلی به بهره برداری رسید.

اجتماعی

ساعت چهار صبح روز سه شنبه هشتم مردادماه یکی از واحدهای خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دچار حریق شد که مسوولان دانشگاه علت آن را گرما و نوسان برق اعلام کردند.

این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشته و میزان خسارت وارد شده به واحد مورد نظر هنوز اعلام نشده است.

سه طرح عمرانی جمعیت هلال احمر هرمزگان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: این طرحها شامل پایگاه امدادی بندرعباس، مرکز امدادی، فرهنگی بندرعباس و مرکز جامع توابخشی جمعیت هلال احمر این استان است.

علی اعما برنطین روز دوشنبه گذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس افزود: مرکز امدادی، فرهنگی بندرعباس هم اکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و پیمانکاران ۲ طرح دیگر در حال تجهیز کارگاه برای آغاز فعالیت خود هستند.

جشن گلریزان «۲۰ هزار آرزو» شامگاه سه شنبه گذشته با هدف کمک به ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در بندرعباس برگزار شد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس ۲میلیارد ریال به خانواده زندانیان نیازمند هرمزگان کمک کرد.

مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: شرکت پالایش نفت بندرعباس این اقدام خیرخواهانه را در راستای اجرای مسوولیت های اجتماعی به انجمن های حمایت از زندانیان استان انجام داد.

علی استادی روز پنجشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: این مبلغ برای تهیه نوشت افزار و پوشاک فرزندان مددجویان، اشتغال خانواده ها و تعمیر و بهسازی ۲ باب منزل مددجویی استفاده می شود.

علمی، آموزشی

سه شنبه هفته گذشته اعلام شد: مرکز همکارهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و استانداری هرمزگان به منظور توسعه دانش بنیان سواحل مکران بزودی تفاهنامه ای امضا می کنند تا مبنای عمل در این منطقه باشد.

محورهای سه گانه شیلات، گردشگری و کشاورزی مبنای فعالیت و همکاری در این زمینه است و کارگروه مشترک و کمیته های زیر مجموعه در این خصوص تشکیل خواهد شد.

فن خنک‌کننده الکتروموتورهای ۶ کیلوولت مرکز انتقال نفت بندرعباس توسط واحد مهندسی برق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس طراحی، نصب و راه اندازی شد.

همایش مهارت، سربازان و اقتدار ملی دوشنبه گذشته به میزبانی پایگاه هوایی نهم شکاری (شهید خلبان خسرو عبدالکریمی) برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان در این همایش گفت: ۵۴۷ سرباز وظیفه در استان امسال با مهارت های فنی و حرفه ای آشنا شده اند.

اسما کریمی افزود: سال گذشته هم ۲ هزارو ۹۹۹ نفر سرباز وظیفه در ۲۳ پادگان مهارت های فنی و حرفه را فرا گرفتند.

انتظامی، قضایی، دفاعی

  با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان در چهار ماهه اول امسال یک هزار و ۲۷۱ نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان عصر سه شنبه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین مدت زمان ۲۲ تن و ۹۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۳۰۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر شناسایی و توقیف شده است.

چهارشنبه گذشته حکم قصاص عامل شهادت ماموران دریابانی میناب از سوی دادگاه کیفری یک استان هرمزگان صادر شد.

خردادماه امسال دو تن از مأموران دریابانی شهرستان میناب به نام‌های حسن کریمی و سجاد افراسیابی در جریان درگیری با قاچاقچیان کالا و ارز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته در راس هیاتی از مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی، هوافضا ، سازمان بسیج مستضعفین و نیروی دریایی سپاه ، از منطقه نازعات بازدید و با فرماندهان و رزمندگان مستقر در جزایر جنوبی خلیج فارس دیدار و گفت و گو کرد.

ورزشی

دیدار تیم های فوتسال آذرخش بندرعباس و سن ایچ ساوه که جمعه شب گذشته در بندرعباس برگزار شد با تساوی سه بر سه به پایان رسید.

رقابت های کیک بوکسینگ هرمزگان یادواره شهدای نیروی انتظامی استان یکشنبه گذشته با قهرمانی تیم مکران سیریک پایان یافت.

در این دوره از مسابقه ۱۳۰ ورزشکار از شهرهای بندرعباس، قشم، بندرلنگه، رودان، سیریک، میناب و بندرعباس در مجموعه ورزشی پاس نیروی انتظامی هرمزگان با هم به رقابت پرداختند.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: امسال میزان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای برای توسعه ورزش هرمزگان بیش از دو برابر افزایش یافته است.

محمودرضا امیاری جمعه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: پارسال ۵۲ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به حوزه ورزش هرمزگان اختصاص یافت که این میزان امسال به ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

نخستین دوره از رقابت های فوتسال ویژه فرمانداری ها و معاونت های استانداری هرمزگان یادواره شهید دباغیان پنجشنبه گذشته با قهرمانی فرمانداری ویژه میناب پایان فت.

تیم بسکتبال دختران هرمزگان در رقابت های بسکتبال دختران زیر ۲۳ سال قهرمانی کشور، به مقام سوم دست یافتند.

امسال ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به حوزه ورزش هرمزگان در بخش های ورزش مدارس، همگانی، حرفه ای و خانه های جوان تخصیص یافته است.

با دعوت فدارسیون کاراته کشورمان، عبدالحسین کوهستانی از استان هرمزگان در دومین اردوی تیم منتخب استعدادهای برتر این رشته شرکت می کند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha