۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 83422107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظریف: تحریم من به جرم دفاع از مردم ایران است

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۷
کد خبر: 83422107
گفت و گوی بی‌واسطه ظریف با مردم در فضای مجازی
ظریف: تحریم من به جرم دفاع از مردم ایران است

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ضمن قدردانی از ابراز لطف مردم پس از تحریم وی از سوی آمریکا بار دیگر تاکید کرد: تحریم شدن به جرم دفاع از مردم دلاور ایران برای من بزرگترین افتخار است.

«محمد جواد ظریف» شب گذشته و پس از حضور در مراسم حمایت از سیل زدگان لرستان در تالار ایوان شمس در حساب کاربری خود  در اینستاگرام خود نوشت: از محبت‌های شما مردم دوست‌داشتنی و بزرگوار یک دنیا ممنونم. بابت همه‌ محبت ها و پیام‌های زیبایتان. حضور غیررسمی همسرم و من در مراسم موسسه سروش مولانا برای کمک به عزیزان سیل زده و محبت غافلگیرکننده برادر عزیزم دکتر حناچی و برگزارکنندگان محترم. بازهم سپاس که تحریم شدن به جرم دفاع از مردم دلاور ایران برای من بزرگترین افتخار است.

تریبون‌آزاد؛ گفت و گوی بی‌واسطه ظریف با کاربران

پس از انتشار این متن در اینستاگرام، محمد جواد ظریف به سوالات مختلف کاربران پاسخ داد؛
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا از لباس رسمی(کت و شلوار) در این مراسم استفاده نکرده است،گفت: رفته بودم کنسرت نرفته بودم سخنرانی کنم.
ظریف در پاسخ به این سوال که شما وزیر خارجه یک کشور ۸۵ میلیونی هستید یا خانواده‌تان گفت: من عرض کردم تحریم من اثری روی من و خانواده ام ندارد همیشه در مورد تحریم به عنوان تروریسم اقتصادی و جنگ علیه مردم صحبت کرده ام و تا آنجا که توان داشتم برای رفع‌ آن کوشیده‌ام.

من، همسر و فرزندانم هیچ دارایی خارج از کشور نداریم

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا شما در آمریکا خانه ای دارید،پاسخ داد: من نه خانه ای در آمریکا دارم و نه ملک و یا حساب بانکی خارج از ایران.این موارد که افشاگری کردید به اضافه ده، دوازده مورد دیگر آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا درآن سکونت داشته ایم. مورد دیگر هم اصلا ربطی به من ندارد و اقامتگاه نمایندگی ایران در سازمان ملل است که من هیچ گاه درآن سکونت نداشته ام.همسر و فرزندانم هیچ دارایی خارج از ایران ندارند.

بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم   تا سختی کمان شما نیز بگذرد 

وی در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌هایش برای از بین رفتن تحریم‌ها گفت: بولتون حکومت و مردم نمی شناسد جنگ هم همینطور من تلاش می کنم جنگ نشود و تحریم برداشته شود.
 کاربر دیگری به ظریف گفته است‌ همه چیت خوبه فقط بعضی وقتها شجاعت نداری از حق خودت دفاع کنی این همه مطرحی و مردم دوستت دارند. جوابگوی این همه حمایت باش مثلا تو دهنی بزن به این سریال سازان گاندو. ظریف پاسخ داد من مدت‌ها پیش به زبان سیف فرقانی(شاعر) جوابشان را داده ایم:
 «بر تیر جورتان زتحمل سپر کنیم  ‌  تا سختی کمان شما نیز بگذرد» 
​​به گزارش ایرنا مراسم حمایت از سیل زدگان لرستان جمعه شب با حضور پیروز حناچی شهردار تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد. در این مراسم از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه تقدیر شد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha