۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1005
کد خبر: 83422950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دهیاران فارس دوره‌های آتش نشانی گذرانده‌اند

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83422950
دهیاران فارس دوره‌های آتش نشانی گذرانده‌اند

شیراز- ایرنا- مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: دهیاران این استان به ویژه مناطقی که احتمال بروز آتش در آن بیش از سایر نقاط است دوره‌های آموزش آتش نشانی را پشت سرگذاشته‌اند.

سید کمال پاک فطرت، شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به وقوع آتش در ارتفاعات تنگ نرگسی کوه بایم بخش جره و بالاده کازرون و منطقه کوهمره‌سرخی بخش ارژن شهرستان شیراز افزود: در جریان وقوع این آتش‌سوزی نیز تمام دهیاران بخش ارژن در کنار سایر نیروهای امدادی، نظامی، انتظامی و مردمی در امر مهار آتش مشارکت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع آتش در مناطق روستایی و ارتفاعات، دوره‌های آموزشی حضوری و غیر حضوری برای دهیاران سراسر استان برگزار شده در صورت لزوم دهیاران با آمادگی نسبت به مهار آتش با کمک سایر نیروها اقدام کنند.

او  بیان کرد: این دوره‌ها به طور مستمر در طول سایر برگزار خواهد شد تا میزان آمادگی دهیاران در زمینه مقابله با حوادث غیر مترقبه و طبیعی و غیر طبیعی به بالاترین سطح ممکن برسد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، با هماهنگی منابع طبیعی استان امکاناتی از جمله آتش‌کوب و کپسول‌های آتش‌نشانی در اختیار دهیاری‌های استان قرار داده می‌شود تا در صورت نیاز با بهره‌گیری از تجربه خود و با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند در امر امدادرسانی و کمک‌رسانی مشارکت کنند.

پاک‌فطرت ادامه داد: استان فارس دارای ۲ هزار و ۱۱۲ دهیاری و دهیار است.

آتش سوزی عرصه‌های جنگلی ارتفاعات تنگ نرگسی کوه بایم بخش جره و بالاده کازرون که از دوشنبه هفتم مرداد آغاز شد و به صورت متناوب به سمت ارتفاعات مسقان کهمره‌سرخی گسترش یافته بود، جمعه مهار شد.

کوهمره‌سرخی در فاصله ۵۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

اخبار مرتبط