۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۰
کد خبر: 83426358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه هر ایرانی؛ یک کتابخانه ملی

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: جوانان خلاق سرزمین ما می‌توانند با استفاده از فناوری‌های روز دنیا، کاری کنند که در هر خانه ایرانی، یک کتابخانه ملی وجود داشته باشد و ما وظیفه داریم به جوانان کمک کنیم تا آنها به فکر ترک وطن نباشند.

اشرف بروجردی بعدازظهر دوشنبه در آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی «ویتا» گفت: این رویداد می‌تواند فصل جدیدی برای توسعه بازار کسب و کار و گسترش دانش در سطح ملی و بین‌المللی باشد.
او ضمن تبریک سالروز صدور فرمان مشروطیت، اضافه کرد: بازار نوین کسب و کار باید با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و آخرین شیوه‌هایی که می‌تواند جایگزین رویه‌ها و روش‌های گذشته باشد، پیشرفت کند،
البته صحبت من به معنای این نیست که روش‌های گذشته منسوخ شده یا مطلوب نیست، بلکه به این معناست که آن روش‌ها در مقطع زمانی خود کارآمد و اثربخش بوده اما اگر بخواهیم توسعه را مبنای پیشرفت کشور قرار بدهیم، باید با استفاده از فناوری، راه نوینی برای رسیدن به این هدف پیدا کنیم.
بروجردی اضافه کرد: برای رسیدن به توسعه به ظرفیت، فضا، امکانات و سرمایه انسانی، نیاز است؛ سرمایه انسانی هم دو ابزار می‌خواهد که اگر فراهم شود دریچه‌ها باز می‌شود که یکی دانش و دیگر کاربردی کردن دانش است.
وی نگاه‌های نوین را از ملزومات حوزه علوم انسانی دانست و گفت: این نگاه یعنی کاربردی کردن علوم انسانی که می‌تواند از خلال دانش به دست بیاید.
 بروجردی تاکید کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایرانیان، حافظه ملی ایرانیان است و باید با برخورداری از دانش‌های نوین روز دنیا و ایجاد فضای گفت‌وگو و تحقیق راه‌های جدیدی را باز و دانش جدیدی را تولید کند و این برای ما اثربخش است.

وی اضافه کرد: برعهده ماست که بتوانیم از خلال برنامه‌های استراتژی معینی که برای سازمان در نظر گرفته‌ایم تحول ایجاد کنیم و لازم است بدانیم تمام آن‌چه امروز در اختیار ما قرار می‌گیرد گام‌هایی است که نسل جوان و خلاق ما توانسته آن‌ها را به دست بیاورد و این دستاوردها باید دیده شود و توسعه پیدا کند.
بروجردی در ادامه گفت: عرصه‌ای که قرار است در حوزه لیپتک شکل بگیرد و به عنوان طرح تحول از آن یاد می‌کنیم، طرحی است که می‌تواند مبنای عمل ما در آینده برای بهره‌گیری از خلاقیت‌های جوانان باشد؛  جوانانی که سرمایه کشور هستند، اگر ما ظرفیت را برای جوانان ایجاد کنیم، به آن‌ها باور و اعتماد داشته باشیم، آن‌ها هم هیچ کجا را برتر و بالاتر از خانه خودشان نمی‌دانند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: با کمک استارتاپ‌ها کتابخانه ملی می‌تواند در خانه هر ایرانی شکل بگیرد و توسعه پیدا کند، ایده بهره‌گیری از دانش جوانان عزیز برای رسیدن به ایرانی آباد، آزاد و مستقل که تمام ما به آن اعتقاد داریم.


در ادامه این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد و راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی فناوری‌های حوزه کتابداری، اسناد و محتوای دیجیتال به امضای اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رسید.

ویتا یک رویداد در حوزه لیب‌تک (کسب و کارهای نوپای کتابداری و آرشیوی) با محوریت هوش مصنوعی و داده است که از ۱۴ تیر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت همراه اول، مرکز نوآوری دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و با همکاری شتابدهنده نوین تک، کار خود را آغاز کرده بود و امروز طی مراسم ویژه‌ای به کار خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha