سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بزرگترین کتابخانه غرب آسیا است

تهران – ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گفت: کتابخانه ملی با ۴میلیون و ۶۰۰ فایل، ۳۸ هزار عکس فهرست نویسی شده و ۹۰ هزار عنوان کتاب خطی، بزرگ ترین کتابخانه غرب آسیا است.

مظفر پاسدارشیرازی عصر چهارشنبه در اختتامیه رویداد ویتا گفت: لیپتک عنوانی است که برای برنامه نوآوری انتخاب شده که رویکرد آن نیز فناوری آرشیو کتابخانه ملی است و اتخاذ تدابیر برای سهولت مطالعه جزو وظایفی است که بر دوش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می باشد.

وی با بیان اینکه،سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ۴ میلیون و ۶۰۰ فایل، ۳۸ هزار عکس فهرست نویسی شده و ۹۰ هزار عنوان کتاب خطی، بزرگ ترین کتابخانه ملی غرب آسیا است، در عین حال اظهارکرد: با وجود این افتخارات، از رشد تکنولوژی عقب هستیم و قدری کاهلی داریم که بایستی برای ساخت سازمانی هوشمند همراه با ارائه خدمات فناورانه تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: بایستی با یاری تمام دست اندرکاران برنامه نوآوری بخشی از این چالش ها را مرتفع و بتوانیم مشکلات را به گروه های استارتاپی و خلاق برون سپاری کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه، این سازمان با باز کردن آزادسازی داده های این گنجینه فارسی، فضا را برای استارتاپ های حوزه محتوا فراهم کرده است تاکید کرد: ما بایستی تکنولوژی های حوزه لیپتک را توسعه دهیم.

وی افزود: ما قصد داریم با مدرن‌سازی فرآیندهای سازمان، از دل استارتاپ ها خدمات جدید و فناورانه به جامعه ارائه  و در نهایت از دل این کارها کسب درآمد کنیم.

پاسدار شیرازی در عین حال گفت:البته فراموش نمی کنیم که دولت هستیم و باید سعی کنیم کمترین مداخله را در این بین داشته باشیم. باید در کنار سایر افراد به این عرصه کمک کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی کتابخانه ملی ایران افزود:ما در قالب پلتفرمی خواهیم بود که بیش از پیش فناوری های حوزه لیپتک را به هم نزدیک می‌کند.

وی بیان کرد:در گام دوم سعی داریم بسترهای نوآوری لیپتک را با کمک و حمایت و همراهی معانت فناوری ریاست جمهوری پیش ببریم و درگاهی برای پیش پردازش و مناسب سازی برای استفاده استارتاپ ها راه‌اندازی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی کتابخانه ملی ایران در ادامه تصریح کرد: درهای سازمان اسناد کتابخانه ملی برای تمام افراد این اکوسیستم باز است که بتوانیم با همکاری آن ها این عرصه را پیش ببریم.

وی همچنین اظهارکرد: با ایجاد صندوق های جسورانه حمایت‌های خود را از این اکوسیستم ادامه خواهیم داد، ضمن اینکه برنامه ای برای راه اندازی ساختمان نوآوری کتابخانه ملی برای انجام کار مشترک داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی کتابخانه ملی ایران در ادامه گفت: به طور حتم مخاطب بخش عمده ای از راهکارها و محصولات و سامانه هایی که در این رویداد تدارک دیده شده، کتابخانه های کشور هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha