تامین منابع مالی آموزش عالی در اولویت سازمان برنامه و بودجه

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور قول مساعد داده است که تامین منابع مالی مورد نیاز آموزش عالی در اولویت قرار گیرد.

«منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه «محمدتقی نظرپور» معاون اداری و مالی و مدیریت منابع، «مسعود برومند» معاون پژوهش و فناوری، «مجتبی صدیقی» معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و «مسعود شمس‌بخش» مدیرکل دفتر وزارتی، در نشستی روز یکشنبه (۱۳ مرداد) با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان برنامه و بودجه در خصوص اعتبارات و تخصیص‌بودجه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری و ردیف‌های متمرکز ستاد، نگرانی‌های وزارت علوم برای انجام ماموریت‌ها و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده به‌ ویژه با شروع سال تحصیلی را مطرح کردند.

آموزش عالی در اولویت

مجتبی صدیقی روز سه شنبه در رابطه با موضوعات مطرح شده در این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: در این نشست مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشکلات دانشگاه ها را مطرح کردند و مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور هم شرایط فعلی را توضیح دادند.
وی افزود: اولویت سازمان برنامه و بودجه در توجه به آموزش عالی جدی است و تا حد توان در همه بخش ها کمک می کند، البته امسال سال خاصی از نظر تامین منابع مورد نیاز است و همه بخش ها باید به این محدودیت ها توجه داشته باشند.
رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشگاه ها کمبود جدی در یارانه غذا دارند و این مسئله با توجه به استقبال حدود ۹۰ درصدی دانشجویان از غذای دانشگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که بر اساس مساعدت سازمان برنامه و بودجه، تخصیص بودجه سه ماهه سوم دانشگاه ها در بحث اعتبارت سال ۹۸ تا حد توان پرداخت می شود.


اظهارت وزیر علوم
منصور غلامی نیز روز گذشته (۱۴ مرداد) در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفته بود که در این جلسه، وضعیت تخصیص بودجه های سال جاری دانشگاه ها بررسی شد. هزینه هایی که دانشگاه ها برای سال تحصیلی جدید دارند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت می شود.
وی همچنین اعلام کرد که در مورد بودجه ۹۹ هم قرار شد وزارت علوم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اقدامات مناسب تری در تنظیم بودجه سال آینده انجام دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha