۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۲۶
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 83429750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه رشته ژیمناستیک در قزوین شتاب گرفته است

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۲۶
کد خبر: 83429750
توسعه رشته ژیمناستیک در قزوین شتاب گرفته است

قزوین – ایرنا – توسعه رشته ژیمناستیک در استان قزوین با فراهم سازی زیرساخت ها و امکانات سخت افزاری شتاب زیادی گرفته است.

رییس هیات ژیمناستیک استان قزوین شامگاه چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: هیات ژیمناستیک قزوین سال به سال رو به روشد بوده است و کارها و پیگیری های خوبی در سال جاری برای تقویت شهرستان های استان صورت گرفت.

حمید احمدی افزود: در شهرستان بویین زهرا سالن اختصاصی ژیمناستیک وجود نداشت که با اقدامات صورت گرفته هم اکنون یک سالن فراهم شده و ۵۰ میلیون ریال نیز برای تجهیز آن از سوی هیات ژیمناستیک استان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد:محمد علیزاده از قهرمانان و پیشکسوتان استان نیز به عنوان مربی برای سالن اختصاصی بویین زهرا در نظر گرفته شد تا کار قهرمانی سازی در این شهرستان با سرعت بیشتری به پیش برود.

احمدی اضافه کرد:هم اینک شهرستان آبیک در شاخه آکروژیم و شهر الوند در رشته ترامپولین فعال هستند و ۲۹ مردادماه مسابقات لیگ کشوری به میزبانی استان در شهرستان آبیک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما از ورزشکاران این رشته در سراسر استان حمایت می کنیم، افزود:یکی دیگر از اقدامات هیات برای توسعه ای این رشته، تلاش برای اختصاص یک سالن ژیمناستیک به بانوان است که هنوز موفق نشده ایم.

این مسئول ورزشی اضافه کرد:در این راستا یک سالن را در بیدستان از شهرهای همجوار قزوین اجاره کرده ایم و با هزینه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به زودی آن را افتتاح خواهیم کرد.

احمدی ادامه داد: همچنین در شهر محمدیه از توابع شهرستان البرز ۲ هزار متر از سوی شهرداری برای راه اندازی سالن ژیمناستیک اختصاص یافته و برای دریافت اعتبار لازم برای تجهیز آن در حال رایزنی و پیگیری هستیم.

وی گفت: در شهر تاکستان که سال گذشته سالن ژیمناستیک آن دچار آتش سوزی شد هم اکنون ۲ سالن اختصاصی راه اندازی و ۵۰ میلیون ریال برای تجهیز یکی از آنها هزینه کرده ایم.

این مسئول ورزشی با اشاره به تعداد بیمه شدگان این هیات افزود:امسال تعداد ورزشکاران بیمه شده رشته ژیمناستیک با افزایش ۱۵۰ نفری نسبت به سال قبل به پنج هزار و ۴۴۳ نفر رسیده است.

احمدی با بیان اینکه باید مسئولان به رشته ژیمناستیک بیشتر توجه کنند، گفت:به زودی استان قزوین اردوی تیم ملی ژیمناستیک را برای اعزام به مسابقات جهانی در آلمان و تیم ملی عراق را در استان میزبانی خواهد کرد که نشان دهنده ظرفیت ها و استعدادهای این رشته در استان است.

ژیمناسیتک میان خانواده ها به خوبی معرفی شده است

دبیر هیات ژیمناستیک استان قزوین نیز در این نشست گفت: ژیمناسیتک در میان خانواده ها به خوبی معرفی شده ولی آنچنانکه باید هنوز جای خود را در وزارتخانه و ادارات کل ورزش و جوانان باز نکرده است.

کامران داودی افزود: اگر رشته ژیمناستیک را به خوبی به جامعه معرفی کنیم قطعا این رشته به کمک سایر رشته ها آمده و استعدادهای زیادی را به رشته های دیگر معرفی خواهد کرد.
وی با اشاره به ظرفیت رشته ژیمناستیک گفت:تنها پنج درصد از کسانی که در رشته ژیمناستیک فعال هستند به این رشته جذب شده و مابقی به سایر رشته ها هدایت می شوند درحالیکه هنوز وزارت ورزش و جوانان به این مساله وقوف نیافته است.

این مسئول با اشاره به توسعه زیرساخت های این رشته در استان، ادامه داد:هم اینک اکثر شهرستان های استان دارای سالن اختصاصی این رشته هستند ولی کمبود سالن اختصاصی در شهر قزوین بسیار محسوس است.

داودی افزود:با وجود کمبود بودجه سه نوع کلاس در هفت زیرشاخه در سالن شهید گرامی شهر قزوین برگزار کرده و تلاش می کنیم  تیم ها را در تمامی زیرشاخه ها به مسابقات کشوری اعزام کنیم.

وی افزود: در سال گذشته ۱۲ مدال کشوری در بخش آقایان و ۶ مدال در بخش بانوان کسب کردیم و به این مقدار نیز راضی نیستیم.

ورزش ژیمناستیک رشته پایه و مادر است

نایب رییس هیات ژیمناستیک استان قزوین نیز در این نشست گفت:متاسفانه این رشته اصولی و مادر کم کم رو به فراموشی گذاشته است که دلیل آن را باید در برخی دغدغه های اولیا از قبیل ورزش کردن یا نکردن، کوتاهی یا بلندی قد با این ورزش یا انتخاب یک ورزش مناسب برای کودکان جست و جو کرد.

مولود مجیبی اضافه کرد: امروزه بیشتر کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که ورزش ژیمناستیک موجب تقویت بدن کودک می شود و حرکات پایه ای مثل دویدن، حرکت کردن، پرتاب و... را در کودکان تقویت می کند.

وی گفت: در استان پنج زیرشاخه ترامپولین، ژیم فور آل، ایروبیک ژیمناستیک، ریتمیک و ژیمناستیک هنری در بخش بانوان فعال هستند و سال گذشته چهار تیم به مسابقات ژیمناستیک برای همه اعزام شده و به جام قهرمانی دست یافتند.

این مسئول اضافه کرد:بانوان استان سال گذشته در مسابقات کشوری به ۱۶ مدال شامل ۱۲ طلا و چهار نقره دست یافته و ظرفیت های ورزشکاران استان را به خوبی به نمایش گذاشتند.

۶۱۰۱

اخبار مرتبط